Recap at last

Har varit usel uppdatering här på senare tid, men nu är slutligen insparken avklarad! (För er som inte vet vad insparken är så är det detsamma som nollning, för er som inte vet vad nollning är heller: börja plugga på högskola).

Är svårt att sammanfatta två veckor med bara några ord (jag tänker inte skriva exakt allt från start till mål, orka!) men vi har:
-Partat
-Grillat (där det trots regnet denna första dag snabbt bildades en gemenskap mellan flera av oss idrottsgrabbar)
-Partat
-Haft skattjakt (när jag var Jesus och läste dikt)
-Partat (jag slutar skriva "Partat" nu, ni fattar att vi hållt på med det typ hela tiden, precis som insparken jag hade för ungefär exakt fem år sedan)
-Sjungit "Mahna Mahna" x antal gånger (jag började sjunga på den andra kvällen, sen hängde den med och jag tjatades på att starta upp den gång på gång under veckorna :)
-Haft lite lektioner (jo, vi lär oss faktiskt saker också, tänk er!)
-Aktiviteter i Borlänge, bl.a. speeddrack jag öl följt av kullerbytta och sprint, körde irländsk julafton á la fyllo, körde totalt misslyckad viskningslek och gick med sked med ägg i munnen. På bussen hem var jag pissnödig som en besatt.
-Kollat på Sverige-Ungern hemma med grabbsen samt Sverige-San Marino på O'learys med många andra från klassen.
-Haft "Upploppet" minimalistiskt utklädda till MFF-klacken från "Hipp! Hipp!" och hemsökt såväl en stackars brevbärare ("Jobba på posten!"), Ica Falan ("Fööörst köper vi fliiingooor, seeen köper vi ooost.. seeen pantar vi flaaaskooor, seeeen köper vi löööök.. Vitlök! Vitlök! åååÅÅÅH Gul lök!"), vägarbetare (Jobba, jobba, joobba!"), Systembolaget ("Vem får inte komma in på Systemet? Hunden, katten, glassen! Hunden, katten, glassen! oooOOCH, Sebastian!" (Sebastian går i klassen och är inte 20 än:P)) och allmänt drygat oss med diverse ramsor mot det mesta som hände. Så fort någon gav oss instruktioner till en aktivitet så kunde det bli ramsa av typ varannat ord (A).
Själva upploppet i övrigt så var det aktiviteter som t.ex. hitta vissa bestämda saker i rummet vi befann oss (jag bidrog med glidmedel som jag fick tilldelat gratis under Arvikafestivalen, yeey, är la enda gången jag får använding för det) och utföra en form av finsk vinterkrigsövning. Jag drog tag i en hoprullad plansch och hade som bazooka, mycket uppskattat!
Mera som hände var "Det stora fusket i Såpabacken" (ungefär lika berömt nu som "Det stora tabberaset i Katthult") där våra motståndare använde ett otal tjuvknep som fasthållning t.ex.
Vi hade också Bobbycar-racet, gyttjebrottning, mer irländsk julafton och ballongknullande (jo, det låter ungefär som det var, man skulle "knulla" sönder ballonger i nya sexställningar för varje ballong), och balansgång på drickabackar.
-Sittning där maten var småovärd i det stora hela, men efterrättscheesecaken var himmelsk. Partandet efteråt var småtrevligt, men jag och dansgolvsställe är ju inte riktigt synonymt. Var ändå uppe på dansgolvet samt skulle ha sjungit karaoke, men hann inte bli vår tur innan det stängde. Hamnade sedan på en rätt slapp efterfest (det enda drickbara var en halv öl jag smugglat ut från kåren så.. ja, som sagt, rätt slappt).

Och med efterfesten var introduktionen över! Känns både tråkigt och skönt. Tråkigt eftersom det varit en massa skoj såklart, men skönt för att man nu mer hinner andas och få planera saker efter eget huvud.


Idag hade vi första seminariet som gick kalasbra. Lite känner man av att man varit med förr rutinmässigt, men var ju ändå ett bra tag sedan jag pluggade på allvar. Sköna diskussioner om hur tidningshemsidor utvecklats samt Googles och Facebooks roll i samhället idag.

Efter skolan blev det svängen till Systemet samt drog in och förtidsröstade.
Väl hemma igen fick jag ryck och diskade all disk och rengjorde spisplattor och diskbänk. Det är ingen vanlig syn, det sistnämnda, men även jag kan ta tag i sådana tråkiga saker. Dessvärre var jag även pappa Rudolf och svängde glatt ner såväl en kopp som ett glas som tillhörde min lägenhetspolare Joel. Som tur är är han inte hemma så jag kunde i lugn och ro städa upp alla miljoner små glasbitar som spred sig över golvet som en arg sommarskur.
(Joel blev för övrigt inte sur, jag kunde betala tillbaka i öl tyckte han och det tycker jag också)

Sist ut idag blev det O'Learys och CL-fotboll mellan Bremen och Spurs. Jag håller ju på båda, men självklart mest på Bremen så framåt slutet av första halvlek när Spurs ledde med 0-2 vart jag lite smågrinig. Sen reducerade Almeida strax innan paus och i andra kvitterade underbare trollgubben Marko Marin. En poäng får anses rättvist med tanke på hur det såg ut i första halvlek när Tottenham pressade på. Men visst ska Bremen ta tre poäng hemma..
Jaja, Inter lirade "bara" 2-2 borta mot Twente så denna gruppen känns rejält öppen. Tänk vad underbart om både Bremen och Spurs gick vidare, Twente tog Uefaplatsen och Inter åkte ut, åhoho.. Men ja, drömma får man.

Nu ska jag se klart på den halvmärkliga, men än så länge helt okej, svenska gamla filmen "Nyfiken gul".


För bilder från introveckorna hänvisar jag till min Facebook (och ja, jag får göra hur mycket reklam för dem som helst, jag är inte direkt SVT :).


Hejs!


Tro mig, refrängen är riktigt mäktig live hemma på Weserstadion :)


Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback