Kårkväll

Efter en lugn dag med kollande på "Dexter" och lite FM så blev det cyklande bort till Fredrik vid 18-tiden för lite förkrök med honom, hans tjej My, Martin, Johan och Peter. Martin försvann dock till förfest på Britsen efter halva tiden ungefär.

Framåt halv elva tog alla utom jag bussen, eftersom jag var den enda med cykel, till stan.
På vägen gjorde jag ett snabbt depåstopp hemma och sedan övertalades jag in på Kasern av Jocke. Där inne fanns fyra damer, Jocke och en bildstudent. Jocke började plötsligt bugga med en av damerna och jag hoppade upp och tog mig en svängom med henne också. Har inte buggat på.. jaa, det var många år sen.

Efter en stund på Kasern var det dags att dra till Kåren där vi mötte upp med Fredrik & company igen. Var där till stängningsdags och stod mest och snackade.
Utanför toaletten snackades också. Började småprata med någon, om vad minns jag ej men inget speciellt, sen när jag kom ut från toan var personen kvar och var värsta aggressiv. Fattade nada och vände ryggen åt människan och lämnade toan innan det eskalerade. Har aldrig förstått det där med att bli arg och vilja slåss när man super och pratar om ingenting. Vad är det intressanta liksom..?
När det var stängningsdags drog jag snabbt i mig min Gin&Tonic och stack ner på stan med Jocke för att käka från Gandhis korvmoj.
So far pretty good! Men när jag sedan skulle cykla hem vetifan vad som hände med balansen, men rätt som det var hade jag cyklat in stenhårt i sidan av ett träd på en smal gågata. Lyckat! Tänkte inte mer på det just då utan hoppade snabbt upp på hojen igen och trampade hemåt.
Idag när jag vaknade undrade jag först varför jag hade så ont i benet och det tog flera timmar innan jag kom ihåg krock-incidenten. Så kan det gå!

Vad mer har gjorts idag? Typ bara legat i sängen, suckat och kollat på film. Vissa folk ska säkert ut ikväll igen, men fan inte jag :P Blir nog till att plöja igenom mer "Dexter" istället. Än så länge har folk rätt i att den är bra! Bara sett fyra avsnitt, men det ska vi ändra på :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mm, och så var det The Shield med

2010-09-18 @ 21:50:08

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback