Profet? Icke. Medmänniska? Hell yeah.

Diskhögshelvetet är äntligen ett minne blott och spåren efter fredagens prima fest är enbart lite utspridda snacks på golvet som väntar på dammsugaren, samt en massa extra stolar i vardagsrummet.

Seminariet gick prima, busenkelt som vanligt. Som jag gissade gick det ganska snabbt att behandla min och Sebastians ölburksreklam.


---


Skönhet. Det finns överallt. Väder, årstider, skrattande barn, musik, film, och inte minst när man är ute och går och ser en tjej som ler. Tittar man bara noga så är världen vacker. Den består inte bara av allt det elände som medierna vill förmedla till oss. Allt är inte skrämmande och farligt. Vi måste bara ta oss tid att se saker ur ett behagligt ljus mer och inte bara riskera att ätas upp av allt negativt tryck som kan komma utifrån.

Människor har varit osams och krigat i alla tider. Generellt är det knappast värre nu än förr när folk slaktade varandra ständigt i långa korståg, erövringar och liknande. Skillnaden nu är att vi får så mycket mer information om varenda grej som händer, vilket skrämmer många.

Våga titta längre bort och lev inte i skräck. Bry er om varandra, ta hand om varandra, tänk på varandra, men lev med en positiv syn på saker och ting.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha, tack :D Fast nu har jag bytt header igen.. hehe.



Nope, told ya. Märlor är äckliga små icke-djur som inte förtjänar att finnas. ANVÄND MJÄLLSCHAMPO! (nu var jag elak...)



Hm.. jag känner igen den filmtiteln.. men har nog inte sett den. Var den bra? Haha, det där känner jag igen mig i.. En dag under sommarlovet efter jobbet la jag mig i sängen för att titta på 300. Jag blev tvungen att spola tillbaka 5 ggr för att jag missade samma bit varje gång. Det var helt hopplöst. Jag blev lika förvånad varje gång när jag vaknade och insåg att jag somnat.



Och tack :) och jo, ämnet är mycket bra :D



2010-10-26 @ 21:42:11
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback