Rattle, clang, crack, thud, whack, bam!

Dagens fulaste:

...och då menar jag inte bara hårfärgen ;P

 

 

För övrigt undrar jag vad min kurslitteratur gör i Åbo, Finland. Känns lite halvonödigt att den skickas dit när den var i Stockholm för tre dagar sedan. Men ja.. world tour of my books kanske. Får dem med massa roliga stämplar från hela världen någon gång i slutet av sista läsåret? Värt.

Dagens föreläsning var inte överdrivet värd den heller. Kändes som fler smått uppenbara saker som gicks igenom, med enda skillnaden att man sätter namn på diverse grejer istället för att man bara förstår dem.


---


Imorrn jobba seminarie med Sebbe är tanken. Mina böcker i Finland och super medan han inte köpt dem än. Nåväl, vi har ju iallafall käre gamle Gripsrud..


---


Dancer in the dark - För att göra en lång historia kort så dröjde det till över halva filmen passerat innan jag fann den intressant. Fram till en viss punkt i filmen så satt jag mest och väntade på att den förutsägbara händelsen skulle inträffa, så när den väl hade gjort det så började intresset stiga när historien inte var helt given längre och det blev alltmer känslosamt. Så egentligen vill jag ge filmen två olika betyg för två olika halvor, men om vi ska sammanfatta ett betyg så får det bli B B B- ungefär. Sista halvan var gripande och fin ju mer det led, men första var mest en lång rastlös period. Var det värt väntan? Mjaa.. jo, det får jag nog ändå säga att det var. Ett par tårar som trillar ner för kinden är alltid ett gott tecken, så svar ja, det var värt väntan. Till slut.


House of the flying daggers - Kinesisk film som framför allt var extremt vacker. Logiska luckor i form av snabba väderförändringar, men mycket effektfullt och snyggt gjort så det är inget jag klagar på. Själva storyn kom nästan i skymundan över skönheten i all natur, miljö och färg och även om det på intet sätt var världens mest originella berättelse i grunden så lyfts den ändå upp av allt runtomkring. Har sett minst tre av de kinesiska skådespelarna förut och alla är övertygande då liksom nu. B B B


The Beach - Har av någon anledning allt skjutit upp kollandet av denna film, men nu så blev det av i och med att lägenhetspolaren äger den. I vilket fall började den smålovande, men allt vad tiden led så tyckte jag mindre om den. Okej paradisaktiga miljöer, men ändå inte så att det når ända fram så som jag tror filmskaparnas tanke var. DiCaprio är alltid DiCaprio och Robert Carlyle har en skön biroll, men i övrigt var jag inte så impad av mycket mer. Okej för att fördriva tiden med. B B

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback