Märks att det är höst

Blev käk och ett par öl efter dagens sömnpiller till föreläsning.

Dagen började för övrigt med att jag halvt väcktes av lövblåsarjävlar utanför fönstren samt mardrömmar om att Marit Nybelius, programansvarig för mediekommunikation, ringde och sa att jag inte svarat tillräckligt bra på någon tidig uppgift vi fått under kursen, vilket skulle leda till underkännande. Jag kunde inte vara säker på om jag drömde eller ej och efter en stund ringde människan igen och upprepade i princip samma sak. Jag blev mer och mer irriterad och sa till henne att ringa mig efter ett eller nåt för att se om det var en dröm eller inte eftersom jag visste att jag ställt klockan på ett och alldeles säkert skulle vara vaken då. Som tur är vaknade jag upp och ingen ringde efter ett och insikten om att det var en dröm infann sig.. märkligt hur saker tar sig uttryck ibland.


---


Just nu vet jag inte alls vad jag vill göra. När man håller på med tenta vill man göra tusen andra saker, inga problem, men när man väl är ledig på riktigt? Nae, då sitter man bara och stirrar. Ryckeri. Jaja, snart tar jag tag i något. Gå och handla kanske? Har varit utan annat att dricka än vatten, gin och öl i flera dagar..


---


Allt är så annorlunda
Jag känner nästan inte igen mig
Allt är sig likt, men ändå förändrat
Det är jag som ändrats, inte det andra

Kylan biter alltmer
Inget att klaga på
Det visste jag redan
Jag trivs, andas, mår väl

Höst är ändå vad det är
Mörkt och kallande
Gamla tankar vill krypa fram
Påminna

Men jag stänger dörren
Lägger locket på
Låter det puttra och pysa
Hoppas att det svalnar

En dag rinner det över,
men det är inte idag
Inte imorrn
Inte dagen efter det

Locket på
Bejakande
Allt är så annorlunda,
men jag trivs

Kommentarer
Postat av: Sofia

Nejmen! Då är ju inte jag den enda. Jag har också tyckt att hennes personlighet/attityd är lite halvdan ibland... hm. Men jo, det är sant som du säger... alla tycker olika.. :p Det blir svårt att komma fram till någon slutsats, tyvärr. Attans.



Ohhh no, då har du inte sett märlor IRL. De är skabbiga och äckliga och alla andra synonymer. INTE något du vill ha i munnen din!



Hehe, om jag inte blir schizofren.. := (<- tandgubbe). Du är snäll du, Björkman. Och ärlig. Sånt gillar vi! :)



Åhååå, vilken film blidde det? Godnatt på dig själv.

2010-10-05 @ 23:46:35
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback