Morgonstund har sand i mund

Tolv timmars sömn ungefär.. glöh. Då mår man skitsegt, så är det bara. Plus att den lilla förkylningen inte vill ge sig.

Mellanstadiediscotema ikväll.. jag vet inte riktigt just nu vart jag står. Det ska bli skönt att äntligen få höra lite annan musik på kåren än den vanliga skiten, men i övrigt..?

Helst ska man vara utklädd som på den tiden, men.. jag minns inte för egen del att jag såg ut på något speciellt sätt. Tröja och byxor liksom, jaha? Svampfrilla kan jag av uppenbara själ inte uppbåda just nu.
Jag vet mycket väl hur en del såg ut på den tiden, vad som ansågs "coolt" och "inne". Men jag har aldrig känt någon vilja att följa strömmen, i princip aldrig då och ännu mindre nu.
När jag var ännu yngre hade jag liten tofs i nacken och blinkande skor t.ex. men just i mellanstadiet? Nej, kan inte minnas något speciellt utmärkande alls.

Alternativet är att klä ut sig till en av coolboysen, men då går man ju inte som sig själv utan som folk iallafall jag i allmänhet tyckte var dryga. Har aldrig fattat det där med att inte vara sig själv och försöka tuffa sig inför andra. What gives..?

Coolboyslooks går alltså fetbort. Dock fick jag ett förslag om t-shirt över tröja. Och jag kan inte minnas helt säkert att jag har haft det då, möjligen någon enstaka gång, men jag hade det iaf en av dagarna under insparken här för att framhäva en t-shirt när det var småkallt ute. Det var inte så pjåkigt ändå så det finns stor chans att jag kör på det. Med andra ord kommer jag inte gå all in klädmässigt eftersom.. ja, eftersom det som sagt helt enkelt inte går om jag inte vill vara någon annan än mig själv.
T-shirt över tröja kan jag fortfarande tycka är snyggt, så det funkar.

Är smårädd över att hela den här mellanstadiegrejen börjar bli alldeles för upphaussad. Vill inte ha en massa grandiosa förväntningar som inför oktoberfesten för då blir man bara besviken.

Nåja, det blir nog bra. Tagget ska bara infinna sig.

---

Väs, jefla förkylning. Jefla väder. Väs.



Kommentarer
Postat av: helen

åhh lemon tree! :D

2010-11-12 @ 14:01:40
URL: http://hellens.blogg.se/
Postat av: Sofia

ÅH! AQUA! :D

2010-11-14 @ 19:28:47
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback