Richard borde gå och lägga sig

Men, ja. Det är mycket man borde, det är annat vad man vill. Just nu vill jag stanna uppe lite till och då gör jag det.


"43 FRÅGOR DU TROLIGTVIS ALDRIG FÅTT PÅ EN GÅNG!"


1. Det första du tvättar i duschen? Armhålorna



2. Gillar du kaffe? Jadå



3. Hur mår du just NU? Som en multipel personlighet, men övervägande åt det bra hållet! Jag ser på framtiden med tillförsikt.



4. Vad är sista bokstaven i namnet på personen du har en crush på? Har ingen direkt crush just nu, men vissa blir man ju intresserad av, så är det ju bara, och hamnar automatiskt där i bakhuvudet eller vad man ska säga. Saker kan ju utvecklas. Y, G och K får jag väl nämna då.



5. Berätta om din senaste dröm: Haha, nej! Jag drömmer inte så ofta, men inatt drömde jag faktiskt. Den drömmen var barnförbjuden.



6. Skulle du kunna äta din favoritmat under en hel månad utan att tröttna på det? Mormors mat i en månad alltså. Lätt!



7. Vad vill du ha just nu? Evigt liv, love of my life, miljarder på banken, förmågan att kunna äta hur onyttigt som helst och inte bli påverkad fysiskt, förmågan att kunna bli osynlig, förmågan att kunna stanna tiden, förmågan att kunna läsa tankar, samt förmågan att kunna flyga. Och ja, vara grym på att spela piano. Det var det för stunden.



8. Har du räknat till 1000 någon gång? 500+500=1000, sådär! Men från 1 till 1000? Nej, varför skulle jag?



9. Biter du i din glass eller slickar du bara på den? Kombination



10. Använder du smileys? Ja, förmodligen alldeles för mycket.



11. Har du träffat någon kändis? Flera.



12. Gillar du keso? Helt okej. Tänk de gånger man gick i skolan och maten inte dög. Då blev det ibland ett berg Keso istället bara för att.



13. Vilken låt hade du sist i huvudet? Governor Andy - Koppen



14. Hur många länder har du besökt? Nio om man räknar med Sverige.



15. Är dina föräldrar stränga? Mina föräldrar är snälla, inte så stränga.


16. Skulle du kunna hoppa fallskärm? Japp, det ligger på min lista över saker att göra någon gång i livet.



17. Glittrar någonting i ditt rum just nu? Njäe, men ljuset från en lampa blänker i några CD-skivor i hallen.



18. Brukar du hyra film? Det var ett bra tag sedan.. Så nej, det brukar jag inte.



19. Var kommer du vara på lördag? I Olofsbo.



20. Var du med och upplevde när World Trade Center föll i NY? Med i NY - nej. Med och levde när det hände - ja. Hur gammal var man då, 2001.. 15 bast. Satt nere i källarn här hemma och kollade på TV hur det utvecklade sig. Första tornets fall så jag på TV, det andra tornets ras hörde jag om på radion när jag och pappa hade stuckit ut för att köpa mig ett nytt skrivbord.



22. Vad åt du till lunch? Köttbullar och makaroner samt sallad.



23. Har du lockigt hår? Nja, bara om det blir långt i nacken. Då vill det gärna skruva sig.



24. När grät du senast? Har för mig att jag fick tårar i ögonen av någon låt för ett par veckor sedan, men mer grät var nog till någon film. Händer inte direkt så ofta att jag gråter för att jag mår dåligt eller så, det var extremt längesen.



25. Har du gått in i en vägg någon gång? Ja, en glasvägg när jag gick i spegelhuset på Liseberg. Efter alla speglar kommer det som en labyrint som egentligen är rätt enkelt att se vart man ska, men när man var liten var det svårare att se vad som var öppet och vad som var glasvägg så en gång gick jag tjoff rätt in i en av väggarna med näsan före och stupade baklänges i golvet.



26. Favoritårstid? Sommar såklart.



27. Vem höll du senast i handen? Något av fritidsbarnen på Solen.



28. Sover du med TVn på? Ehm.. nej? Somna ifrån TV:n är ytterst sällsynt då jag knappt ens ser på TV alls.



29. Tycker du att du är gammal? Det har jag nog alltid tyckt. Fast ändå inte, svårt att förklara. JAg känner mig gammal, men ändå med barnasinne. Det kanske är den perfekta mixen?



30. Är du mörkrädd? Nja, jag har inte lust att springa rätt ut i skogen en mörk kväll, men jag dör ju inte av att gå en kortare sträcka i mörker liksom.



31. Gillar du ditt liv just nu? Jao, just nu är det rätt bra, men manuset bearbetas.



32. Har du någon gång valt att ta ett bad istället för att duscha? Ja..?



33. Har du bra syn? Om jag har linser på mig ja, annars inte särskilt :P



34. Var är dina föräldrar just nu? Pappa sover i sin säng, mamma är i sommarstugan med mormor.



35. Vad har du på dig just nu? T-shirt, strumpor och kalsonger. Sängen närmar sig.



36. Vad var det senaste du köpte? Jaa, vad var det.. jo, några öl och Smirnoff Ice.



37. Hatar du mer än 3 personer? Hatar är ett starkt ord. Nej, det gör jag inte. Men ogillar gör jag väl ett antal.



38. Använder du sushipinnar? Har försökt mig på det någon gång ja.



39. Äger du ett vapen? Jag gjorde en eldgaffel i träslöjden en gång, samt ett dolkliknande föremål. De ligger på vinden någonstans. I övrigt är min humor mitt vapen.



40. Gillar du ditt hår? Inte direkt. Jag skulle gärna ändra färg och tjocklek, hokus pokus.



41. Gillar du dig själv? I stort sett ja. Inte så mycket jag skulle vilja ändra.



42. Vem står dig närmast, din mamma eller pappa? Om någon av dem varit massmördare hade det varit lätt att välja, men nu är de inte det så då går det inte att välja. Båda.



43. Hur ofta använder du MSN? Inte så ofta som förr. Varannan dag?


---

NU ska jag sova och IMORRN (läs: IDAG) ska jag jobba. Go' natt :)





Kommentarer
Postat av: Sofia

hehe.. men nu är jag snabb!



Jadu.. jag vet faktiskt inte. Har funderat på det själv.. men inte kommit fram till något bra. Hahaha, den här gången misstolkade jag faktiskt inte förrän du skrev att jag borde... hahah. Mjo.. jag kanske "stör mig" istället.. vad vet jag.. heh.

(en jäkla massa punkter blev det där)



Jaa! Minimorötter, minitomater, minigurkor.. det skulle sälja som smöööör. Men jo, lite sånt där blev det för mig också. När jag gick på bio igår fick man gratis snacks och popcorn.. det GÅR ju inte att tacka nej till.



Haha, lätt :D!



Jadu, först åker jag till Gran Canaria i en vecka, sen blir det kanske landet (om syster inte opereras, då stannar vi hemma), sen blir det sommarjobbet i 3 veckor och till sist forskarskola i en vecka :)) Själver :D?

2010-05-11 @ 08:46:01
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback