Mot sommaren vi vandra tillsammans hand i hand

Jag är inte tjock, men jag är inte heller smal. Jag är helt enkelt rätt normal. Ändock vill jag få bort iallafall lite överflöd till sommaren så det inte gör något om man då fyller på med ett antal bärs.
Jag är inte speciellt fåfäng egentligen, men ska man ändå strutta runt med bar överkropp lite då och då så känns det liksom bättre på något sätt.
Frågan nu blev alltså hur detta ska gå till? Jo:
Jag har inga svårigheter med att tappa i vikt. Inte alls faktiskt. Det jag har svårigheter med är att ta tag i hela grejen med att få bort kilon, bestämma mig. Dels för att jag är lite hälsosamt lat ibland, men mest för att jag älskar mat (vem gör inte det?).

Det finns tre sätt att gå ner i vikt på:
1. Träna som ett svin
2. Skära ner markant på maten och satsa på nyttigare och automatiskt mindre goda alternativ
3. En kombination av båda

Eftersom jag hatar att träna (undantaget typ simma i havet eller spela fotboll på skoj) så faller två av alternativen bort och endast alternativ nummer två återstår som jag med framgång utövat förr.
Men som sagt.. det är så jääävla svååårt att ignorera god mat som finns överallt. Bara det enkla i att sitta vid frukosten och proppa i sig massa goda mackor med diverse pålägg måste försvinna.

I morse bestämde jag mig för att det var dags. Latheten och matälskandet fick stryka på foten och bara en macka åts och sköljdes ner med juice som en liten uppvärmning. Vid middagen fanns massor med goda köttbullar i sås, men det blev bara fyra stycken och två potatishalvor samt lite tomat och gurka. GAH. Disciplin.

Om jag kommer att klara att följa min nystartade matnoja? Självklart. Jag är lojal i allt och har jag bestämt mig för något så utförs det...

...men scheisse vad tråkigt det kommer att bli att stirra på den tråkiga och/eller minimala kosten som väntar min suktande mage.

Jaja, hej sommaren här kommer jag!


---


Igår var vi hemma hos mormor och kollade igenom en massa gamla kort på gamla släktingar. Min morfar var överraskande lik Henke som ung. Märkligt.
Är alltid lika kul att se hur stiligt allt var förr. Klass och finess! Hattar och klänningar, gamla bilar som gjorts med omsorg. Men jag hade knappast bytt bort hur strikt det var då mot friheten idag.
Mormors mamma var en riktig pingla som ung för övrigt.


---



Kommentarer
Postat av: Sofia

Mehehe, jag verkar vara bra på det där.



Hm. Du har rätt. Jag borde ta reda på det... KACHING, projektarbete!



Nejdå, inte jag! Jag kommer vara uppe och flyga. Inget kan stoppa mig, Grönalund here I come :D! Wiiii. Hohoho.



Jo, très bra. Kanske dyker det upp nånstans i mina inlägg snart. Höhöhöhö.



Det är Ankliv va? Det var kul. Älskar låten.. "Ankliv, OUUOUU". Fast jo, Bumbis låt är bättre. Jag älskade introt, när Hubbe skulle ta pajen i skogen :D Mihihi. (Gud vad jag älskar saker)



Förresten så har jag precis bestämt mig för att ha en nyttig vecka jag me. För 27e gången. Heh. Men den här gången ska det gå :D Och du får också kämpa på. HUHJJJA!

2010-05-02 @ 20:17:50
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback