Inlägg nummer 300

Firar vi detta med någon speciell pompa och ståt? Nej, inte direkt, men grattis iallafall till min blogg! Inte ofta man firar ett hundratalsjubileum :)

Härlig dag idag med sol och värme och snälla barn! Imorgon är sista dagen i tvåveckorsperioden jag haft. Känns både bra och dåligt. Bra för att det ju är skönt med variation, dåligt för att jag börjat lära mig allas namn och det känns tryggt att veta i förväg när och vart man ska gå och jobba istället för att ha random arbetstider och platser då och då. Men det är så det är som vikarie! Jag är van och gillar variationen som sagt.

---

Dåså, dags för inläggets egentliga ärende: Inför Eurovision del 2.

Vi kör igång direkt utan en massa förhandstjôt.


Belgien - Faktiskt en riktigt bra låt, positivt överraskad! Belgien som floppat duktigt ett antal år nu kan säkerligen kamma hem en hel del poäng med denna singer/songwriterlåt. Lugn och skön som man kan slappa till. Och det första "experten" Kayo kommenterar är kläderna.. för helvete, ge er! LÅTEN gäller som alltid för mig. SONG Contest, inte CLOTHING Contest. Och när det gäller kläderna ser de helt okej ut om jag måste tycka om den saken. Låten får en 4:a.

Malta - Börjar kännas som att Malta snöat in rejält på att skicka samma typ av sångerskor och låtar. I år är Chiaraversionen en modell mindre och har en rätt intetsägande låt. Refrängen kan jag väl sträcka mig till är okej, men inget speciellt. 2:a.

Albanien - Har för mig att jag brukar gilla Albaniens bidrag, men det här vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om.. det är inte speciellt bra iallafall. Bara märklig up-tempo med halvfartspartier då och då och lite småbillig elektronisk grund. Extremt tjatig refräng. Helt enkelt tråkig. 1 poäng. "Den här kommer att spelas ihärdigt runtom i Europa" säger Kayo. "Yeah, right.." säger jag. Möjligen i Albaniens grannländer..

Grekland - Oj vad jag gillar den direkt! Inte.. Ytterst monoton och repetetiv. Instämmer med Tomas "Hela den här låten är som en enda irriterande ringsignal". Tondöva Kayo gillar den naturligtvis: "Med alla de här snygga killarna!". Hon är en idiot, as simple as that. Hemska ytliga människa. Musik, vad är det? Tss.. Dessvärre lär låten få en massa poäng av diverse andra tondöva folk á la Kayo. Tack och hej, skräp. 0 poäng.

Instick: jag börjar bli väldigt trött på dansar-Rennie Mirros åsikter om själva framträdandet med koreografi etc. Jag upprepar: SONG Contest. Resten är bara bisaker.

Portugal - Piano och Sibel-liknande artist. Funkar detta? Jodå, helt okej ändå. Portugal har artat sig på senare år från att ha skickat horribla bidrag en period. Inget überfantastiskt bidrag och lite väl yligt i vissa partier, men efter Greklands tortyr här alldeles nyss så är jag rätt öppen för annat om man säger så.. I vilket fall får den en 3:a, klart godkänd.

Makedonien - Makedonierna skickar återigen ett lite rockigt bidrag. Det gillar jag naturligtvis, men det är inte direkt ett uppbyte från förra årets låt om man säger så. Den funkar väl, men sångaren sjunger sisådär och vissa partier i den lite slätstrukna låten känns konstigt sammansatta (rap och segt gitarrsolo t.ex.) 2 pinnar.

Vitryssland - Låter Disney-ballad (jag sa det före Lena PH, höhö) så det står härliga till! Fast till en B-rulle och framförd på halvtaskig engelska.. Ändå okej, 2 poäng.

Island - Efter att ha blivit rånade på den seger de skulle haft förra året så resignerade tydligen Island helt och skickar nu en falsk Björk i discoformat. Wtf? Visst, dansant och så med okej melodi ibland, men nej.. 2 svaga poäng. Tomas röker på och ger den en full femma.


16 poäng delade jag ut totalt idag! Snålast som vanligt i jämförelse med "expertjuryn". Förvånar mig inte alls. Mohaha. Låt mig ta horribla Kayos plats till nästa år, snälla.

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback