Welcome to the theatre of magic

Förutom "Harry Brown" insöp jag också filmen "Oldboy" senare på kvällen. Koreansk rulle som hade höga betyg på imdb:s actionlista. Inte min typ av film dock. Och innan ni säger "Du förstår den säkert inte!!" så jodå, jag förstod den alldeles utmärkt, hängde med på varenda vändning. Listade också ut rätt tidigt hur en av de största hemligheterna/vändningarna skulle komma att se ut. Det var som sagt bara inte min typ av film. Mer drama än action också, helt klart. Tycker inte den platsade på actionlistan. Och den var definitivt inte värd imdb:s 8.3/10 i betyg. Snarare 6/10 eller nå't. I Björkman-betyg får den B B.

"Harry Brown" var inte heller den en superfilm, men den passade mig bättre och hade ett mer vettigt budskap än t.ex. "Oldboy". B B B till den helt sonika.

---

Jag har rätt många strängar på min lyra i denna blogg. Främst skriva om mig själv och tankar och så'nt såklart, sen hissa och dissa låtar kommer naturligt, men nu har jag som märkts också börjat recensera film lite smått. Synd att man redan sett så många filmer som därför inte kommer att bli recenserade nu. Om jag inte börjar göra en lista över varenda film jag sett, men.. nej, det galna evighetsuppdraget tänker inte ens jag ge mig på. Vi konstaterar istället att det är bättre sent än aldrig! Vill ni av någon anledning ändå ha ett betyg på någon film som jag redan kan tänkas ha sett så får ni istället fråga så levererar jag ett svar.

Eftersom dagens inlägg gick enbart i filmens tecken så avslutar vi med min favoritscen från "Hip Hip Hora":



Kommentarer
Postat av: Sofia

Höhö, Tekniska är lite småkul :) Livrustkammaren? Tussauds är ballt, ja :D Och nej... det gjorde jag inte.. :/ Men jag har en bild på mig bredvid honom ;D



Psykologi is the shit (Y)



Hahaha, det där skämtet dras sååå ofta i min familj. M&p sitter vid matbordet och tar varannan bokstav så långt de kommer.. hahahha.



Höhö, jag kanske får ta en bild för fårfetischisterna också då.. för att vara rättvis. Hur man nu gör det...



Haha, nää, jag har inte lurats :D I'm a true non-modebloggare. Som man säger i amerikat.



Förresten så ÄLSKAR jag den där snubben i Hip Hip Hora! Han är så underbar :D Och den där scenen är så rolig.

2010-03-02 @ 12:30:51
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/
Postat av: Sofia

Haha, jo.. han är nog lite extra tuff i tvåan ;) Det är inge fel på polisonger.. men Wolverines tar ju upp halva ansiktet, haha.



Hehehe, turr humor is the shit :D Finns det fler fördomar?



Mjo... det är väl mer normalt, I guess. Det kanske dyker upp en fårbild... meheeh.



Haha, jag dricker definitivt saft! Jag tycker inte om läsk.. kolsyra rättare sagt.. men smaken av just cola är inte så mycket att hänga i julgran..

2010-03-03 @ 13:46:32
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback