Vi vill ha mål, mål, mål, mera mål och mål.. det blev det inte många.

Nahe, det där gick ju inte riktigt som planerat. Det såg lite ut som förra gångerna AIK och IFK möttes. IFK hade mest spel, AIK lekte italienare och lyckades till slut tråkspela sig till ett segerresultat efter ett futtigt mål. Enda skillnaden var att deras anfallsspel i år såg ännu mer obefintligt ut. Jag spår ett mittenlagets år för stockholmarna. Målet de lyckades trycka in var ju dessutom resultatet av en frispark slagen från fel ställe. Påpassligt absolut och kul för dem att det gick vägen, att det tilläts. Mindre kul för oss blåvita såklart.

Jag grämer mig nästan mest över att inte Pavey nickade in ett självmål istället för i stolpen..

På det hela taget så var det en rätt dåligt spelad match mellan ett defensivt och ett mer offensivt lag där det defensiva gick segrande ur striden. Inget mer att säga om det, de defensiva gjorde sin grej och gjorde det bra, även om jag tycker det är en fruktansvärt tråkig fotboll att titta på.

Nu blickar vi framåt mot allsvenskan och hoppas på mer intressanta matcher.

Väl mött!

---

Jag lär inte sätta några betyg igen på årets låtar i andra chansen, men jag återkommer antingen senare eller imorgon med ett utlåtande om Melodifestiskräpskvällen.

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback