Pladder

Blåa dörrar med skåp som springer runt
Våren springer den också, men vart?
Jo, till skolan!
Den var ni inte med på.
Men jag är med på allt, bara säg till! Jag backar INTE!
Höhö, glöm det helt enkelt..
Enkla saker är oftast vackrast. Blir det för komplicerat blir det bara svårt och hårt och jobbigt och klibbigt.
Hjärnan blir en vass ros med taggarna utåt och tror inte för en sekund på något som sägs.
Detta skriver jag på inspiration av Nybergskan på prov.
Det var bra längesen jag bara lät det flöda utan eftertanke.
Som sås med en kraschad bil i päron liksom.
Logiskt? Naturligtvis inte! Varför skulle det vara det?
Jag är ju inte så logisk i vanliga fall. Det vore nästan tråkigt.
Hur länge kan jag hålla på och skriva? Alltför länge.
Snart dör fingrarna likt en svala som nackas av en synskadad andjägare.
Usch, fy och ett stiligt blä. Där låg hörlurarna i vägen på tangentbordet också. Ej bra.
Ej bra alls.
Jag säger det igen, EJ bra ALLS.
De ska ligga bredvid och inte trassla in sig så jävligt. PUH. Nu blir jag alltmer trött.
Hjärnan går på högvarv. Båtvarv. Frivarv. Varvad, HOMERUN! YEAH!

Finito!

---

Gah, det krävde lite energi minst sagt.

I övrigt är jag ledig för tredje dagen i rad. Suttit och letat spelare en stund i FM i väntan på att herr Erik möjligtvis ska dyka upp så vi kommer vidare i den nystartade Allsvenska filen. Har lagt bud på säkert 40 spelare. Tänk om man kunde använda all denna scoutingkunskap till något nyttigt? Ett drömjobb utan tvekan, att vara scout åt någon klubb.. åka runt och se på matcher för att hitta nästa talang att värva. Drömjobb med stort D.

Kvällen präglas också av fotbollens tecken då det är Champions League att kolla på. Inter slog ju ut Chelsea igår och det gillar vi. Inte att Inter vann, det bryr jag mig inte om så mycket, men att Chelsea åkte ut. Chelsea gillas ej..

Jag har ingen aning om hur många stadiga läsare jag har eller vilka era intressen är, men jag har en känsla av att ytterst få, om ens någon, av er är så insnöad på fotboll som jag är.

Jag kommer att fortsätta att skriva om det jag gillar, känner för och tänker på. Men OM ni skulle önska vad jag skulle skriva om och ha åsikter om - vad skulle det då vara? (Och säg INTE "Dagens outfit", "Modetips" eller något så'nt. Jag kommer bara att svara oseriöst och klä ut mig eller nå't :P Å andra sidan skulle det också vara lite kul. Dagens "fula" outfit. Hmm..)


För att stadigt avsluta med mitt fotbollsintresse så ska jag lista vilket lag jag håller på i ett antal länder:

Sverige: IFK Göteborg
Finland: IFK Mariehamn
Ryssland: Lokomotiv Moskva
Grekland: Panathinaikos
Spanien: FC Barcelona (och nej, det är inte för att Zlatan är där)
Italien: Fiorentina (även lite sympatier för Juventus)
England: Leeds (främst, men har även sympatier för t.ex. Margate och Tottenham)
Tyskland: Werder Bremen
Frankrike: Lyon
Skottland: Hibernian
Irland: Shamrock Rovers
Schweiz: Young Boys Bern
Österrike: Sturm Graz
Argentina: Rosario Central
Mexico: Chivas
USA: Seattle Sounders
Australien: Brisbane Roar FC (f.d. Queensland Roar)
Kroatien: Hajduk Split
Ukraina: Shakhtar Donetsk
Uruguay: Club Plaza Colonia
Chile: Universidad de Chile
Brasilien: Portuguesa
Sydafrika: Black Leopards
Jamaica: Harbour View
Belgien: Standard Liège
Holland: De Graafschap (även lite sympatier för PSV)
Wales: The New Saints (f.d. Total Network Solutions)
Turkiet: Fenerbahce
Japan: Júbilo Iwata
Portugal: Sympatier för både Sporting och Benfica

Jaa.. det var väl de jag kom på nu :P Och det tyckte ni var JÄTTEINTRESSANT! Erkänn nu!



Kommentarer
Postat av: Sofia

SOFIA DIGGAR!! (Y)(Y)(Y)



(och du är väldigt överintresserad av fotboll! hahaha)

2010-03-17 @ 16:58:26
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/
Postat av: Sofia

Shitpomfritt vad läskigt. Kramper, gips, sova på rygg. Vilken mardröm :|



Jomen visst (Y) Hähä, de är väldans små iaf. Den saken är säker.



Hahaha det där känner jag igen ju! Vart kommer det citatet ifrån :D?



Wiiiii :D:D:D:D:D:D



Jo, jag valde nöt också, jag röstade två gånger, höhöh. Det är rätt bra att vara nöt. Och jo, jordgubbar är sjukt gott. (Y)

2010-03-17 @ 22:17:05
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback