Wolfman

En rätt skön film med mörk stämning. Lite småobehagligt, men på ett sätt jag gillar.
Skådisar som Benicio del Toro, Emily Blunt, Anthony Hopkins och Hugo Weaving förgyller denna film som helt enkelt har ett varulvstema. Mer psykologisk och tungt än bara någon random skräckis där en varulv lever rövare och that's it.

Hyfsat snygga effekter och en massa blod och kroppsdelar trots att det är lite mer rysar- och thrilleraktigt än skräckinriktat enligt min mening.
Miljöerna är mumma och adderar till den kusliga stämningen ytterligare då det hela utspelar sig i slutet av 1800-talet.

Två timmar lång, men det passeras i ett jehu och filmen känns nästan för kort.

Max von sydow i en liten roll bör också nämnas som ett extra plus.

Överraskande B B B B delas ut till en varulvsfilm, det är inte något som ofta händer den typen av filmer när jag bedömer kan jag lova.



Kommentarer
Postat av: Carl-Filip

Låter som ett intressant tips! Hade vart kul att se den tror jag. :O)

2010-06-03 @ 23:57:13
URL: http://echoesofmythoughts.blogspot.com

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback