Lite nät efter midsommar

Sitter med datorn högt uppdraget på bröstet nu eftersom jag annars inte ser ett skit av det jag skriver. När linserna var urplockade märkte jag nämligen att glasögen behagade vara kvarglömda borta i farmors stuga. Väs.

---

Midsommarhelgen har passerat hyfsat smärtfritt! Visst var man lite småbakis i lördags, men det var tolerabelt och överlevdes lätt med lite VM att titta på.

Jag, Henke, Linus och Erik var de kumpaner som partade i år och höll för tredje året till i farmors gamla stuga.
Midsommarafton blev det en del öl och annat smått och gott i drickväg varvat med stora, grillade, saftiga flintastekar och potatissallad. Efterrätt blev glassbåtar.
Under kvällen blev det dans runt midsommarstången efter att någon granntant tjatat sönder Erik en stund. Jag tyckte det var lika bra att ta i ordentligt på "Så går vi runt om en enebärabuske", eller vad den nu kan tänkas heta där ni bor (har hört många varianter), och tvättade kläder, sköljde kläder, strök kläder och skurade golv väldigt teatraliskt. Tydligen uppskattades det av folket runtom fick jag höra i efterhand. Man skulle säkert blivit skådespelare eller nå't istället, men jaja, bra sås reder sig själv.

Senare under kvällen blev det promenix och man pratade med lite random folk på vägen, så som det gärna blir. Erik hoppade plötsligt in i en röd liten bil och försvann iväg med föraren för att inte återvända. Jag och Henke övertalades av nå'n pajsare att hänga med till en fest i närheten, men när vi kom dit hann jag bara hälsa på en tjej som gick ur huset, sen blev vi inte insläppta av den som bodde där. "Jaha? Trevlig hembjudning!" tänkte jag och Henke, noterade att vi förmodligen ändå skulle stört sönder oss på den usla musiken, och stack utan krusiduller och surheter hem istället.
Hemma möttes vi av en sovande Linus och sedan snackades det en stund och hördes på BRA musik innan Henke också försvann och la sig och strax därefter jag likaså.
Erik? Han dök upp sent nästa dag och mindes inte exakt alla detaljer om den fest dit han tydligen försvunnit iväg efter den otroliga bilresan som tydligen bara sträckt sig ett par hundra meter bort.

---

Börjar bli hyfsat obekvämt att sitta såhär med hakan nerpressad i bröstet.

Idag åkte Henke hem och imorrn sticker Erik. Då blir det rätt tomt igen.. men Linus är här, kusinbarnen är här och Olofsbo är fullt av vackra.. öhm.. utsikter!


Nu kanske det blir någon film. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag ÄLSKAR flintastek. Sjuuuukt gott.



Hahahah jag veeet att jag är lat. Men jag tycker att livet som strandad val är betydligt skönare än ett ostrandad-val-liv.



Förresten så kan jag inte hitta svaret på den där nånstans!



2010-07-04 @ 23:03:20
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback