Morgonstund har..öhm..sand i ögonen?

Jo, det är sant. Jag skriver här NU, klockan inte ens sju på morgonen. Why? För att jag sover överlag kasst på det som anses som "normala" sovrutiner. Somnade vid tolv och ställde klockan på sju, ändå vaknar jag ca sex av mig själv.. Blöööö. Lika bra att gå upp och utnyttja dagen så mycket som möjligt, suga ut den liksom.
Vi får väl se om jag blir inringd, men känns inte som att det är så stor chans såhär precis i början av en termin. Folk vill nog hålla sig friska så att de kan starta upp terminen ordentligt.

---

I fm-världen (och nej, fm står fortfarande inte för fetisch/masochism om ni tror det är nå'n skum klubb jag ska prata om varje gång det begreppet dyker upp, men jag medger att det låter suspekt. Fm står fortfarande för Football Manager) ligger just nu Young Boys Bern på is. Inte för att det går dåligt, tvärtom, utan för att jag och Erik startat en fil över nätet i engelska Championship (andradivisionen för er som inte har koll, eller Coca Cola Championship som det så fint heter pga sponsorn). För min del gäller engelska landslaget och West Bromwich medan Erik kör engelska u-21 och Sheffield United. Dock har det gått lite annorlunda för mig och Erik. Landslagen är inget att säga om, där har vi båda framgångar, men klubblagsmässigt ligger jag uppe i toppen medan Erik verkar allt närmare att få sparken. Eriks tålamod räcker väl ett tag till, men om han nu får sparken ser jag det som ganska otroligt att han vill fortsätta filen. En intressant detalj när det gäller vårat tillvägagångssätt vid värvningar är att mitt lag ser lite mer ut som hans gjorde förr, medan hans lag påminner om så som mina såg ut. Det vill säga att han värvat billiga föredettingar och spelare som underpresterar. Jag däremot har skaffat in en enda föredetting, Carsten Jancker, som ren reserv och skaffat desto fler ungdomar som utvecklas. En lite "rolig" (eller snarare tragisk för Eriks del sett) anekdot är att hans starka anfallare Darius Henderson misslyckats så fort han fått chansen i klubblaget medan han däremot gjort ett mål på två matcher i landslaget för mig. Hans egenskaper gjorde att jag var tvungen att testa honom och.. tjaa. Så kan det gå. Att Eriks lag ligger i misär typ näst sist är dock inte roligt alls.

Slut på dagens fm-nyheter.

---

Ja! Nu kom jag äntligen helt själv på en film att skaffa hem som jag inte sett än! "This is England" borde jag sett för längesen men det har bara inte blivit av. Så, buss på!

Om det inte blir jobb så får jag ändock vänta ett antal timmar på att Erik ska vakna. Men jag är rätt bra på att fördriva tiden med ingenting viktigt. Kan anses som en av mina stora meningslösa talanger.



---

Uppdatering 07.50: Verkar inte bli nå't jobb idag, men det var inte därför jag valde lägga in en uppdatering. Jag måste bara få ur mig det som gnagde lite igårkväll. Jag kollade på "2 and ½ men" på sexan och lät sen TV:n stå på. Då börjar två avsnitt av "Paradise Hotel". Jag har nu sett tillräckligt och det kommer inte att upprepas. Mer än så kommer inte namnet på den serien nämnas i denna blogg, annat än om nå'n skriver nå't i kommentarerna. Det är allt jag har att säga om det här.

Så! Puh! Trevlig fortsättning på dagen!

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback