En dag in i arbetet

Här är jag igen! Måndagen var inga konstigheter, bara åkande och tråkande tills jag var framme i E-tuna. Pratade om Irak med taxichaffisen på väg till Evelinas hus och väl framme stod maten färdig. Trevligt!

---

Igår blev det till en början en mjukstart. Dvs de första 45 minuterna när jag var enda teknikern på plats eftersom Ludde och Lars G båda började senare. Jag lallade runt lite och hade precis börjat hjälpa till med att få in en hf till studion när Ludde stormade in och sa att vi skulle skynda oss och dra ut. Jag såg ut som ett frågetecken och fick snabba instruktioner om att ta den lilla bussen, åka till ett närbeläget hus och parkera där. Väl där fattade jag vad vi skulle göra då Ludde med en större buss (samma buss som jag var och jobbade i på stockholmspraktiken en gång, när det var Stockholm Jazz Celebration :) började koppla in sig till huset som var ett kulturhus. Det kändes lite som förr i tiden, den svunna tiden i Falun (och Sthlm)..
Min buss var sändningsbussen, medan Luddes var mixningsbuss. Efter en massa kopplande och souncheck osv så var direktsändandet igång framåt ca 12.15-13.00 med en halvtimmes bandning efteråt. Även om jag inte är en gigantisk jazzfan så var bandet rätt bra! Var lite blandade jazzstilar, någon mer popig, någon mer gammaldags, så det funkade fint i mina musikkritiska ögon.

Vid kvart över fyra någon gång var vi tillbaka på radion och jag kunde äta lunch...

Förresten spelades någon eländig handbollsmatch nå'nstans igårkväll. Jag minns att jag tyckte Sverige spelade överlägset bäst, men att Slovenien ändå på något magiskt sätt gjorde en massa mål och vann inom de två sista minuterna.. fattar det inte. Ett mysterium för mig! Beutler storspelade, flera mål var skitsnygga, försvarsspelet såg stabilt ut, vi hade stora ledningar flera gånger, men ÄNDÅ gick det åt pipsvängen! Helt otroligt..

---

Idag...

...möter Sverige Polen. Känns inte bra om vi inte kan slå Slovenien. Polen vann ju dessutom mot Tyskland igår..

...blir det nog lite lugnare på radion.

...vaknade jag upp efter en dröm som var en mix av "American History X", "Paradise Hotel" och sångerskan Agnes. Rätt mysko.. var på världens party med skitmycket folk, varmt och gött, röj som fan och gratis alkohol. En av karaktärerna, Seth, i nämnda filmen och jag hade totalt olika åsikter men jag ville ändå behålla honom som bäste vän. Agnes och jag..well, vi verkade ha bråkat i vårt förhållande (!) och som sista scen innan jag vaknade satt vi ner bredvid varann och pratande gråtandes ut och kysstes. Hmm.. ganska svårtolkad dröm skulle jag säga. Men bra slut på en dröm för en gångs skull ;)

...snöar det i E-tuna.

...blir det Evelinas Tacopaj till lunch.

...lyssnade jag på följande låt på väg till jobbet:



Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback