"Århundradets kallaste natt!"

Mycket trevlig kväll igår! Först "Sunes Sommar" hos Johan, sen en sväng till Nina innan släppa lös lite på kåren.
Mindre lustifik avslutning på kvällen när man kommer hem och bryter av nyckeln i dörrn. Skoj skoj! Fest, party, partaj! Som tur var åkte jag just denna kårkväll hem på samma buss som Maria i klassen så fick snällt nog inta hennes soffa med kudde och filt. Sov som en stock, som alltid när man vart och partat.

När man vaknade upp så var man inte riktigt lika pigg som kvällen innan då man suttit i Marias kök och glatt gnagt i sig maten från Gandhis (slog på stort med både korvbricka och en burgare.. galet). Nej, lite smått huvudknack och torra ögon eftersom man sovit med linserna på. Svarar värden när man ringer på en lördag? Nehe då. Maria skulle iväg och plugga så jag fick klunka i mig min ouppdruckna Fanta och ta mig en tripp till Willy:s där det bjöds på pepparkaka med ädelost och glögg, ja tack, frukost! Köpte också en liter havredryck (som nästan är slut nu) och nya tandborstar. Alltid nå't..

Till slut efter att ha ringt Securitas och fått hit en journisse från Kopparstaden så blev iaf den avbrutna nyckeln utpillad. Men hade snubben någon ny cylinder med sig eller extranyckel? O nej, blev till att vänta 20 minuter till på att han skulle till kontoret och hämta. Men nu.. NU är jag inne igen! Jubel och klang! Dessvärre är nya cylindernyckeln inte kompatibel med trappdörren så blir till att vara hemma innan klockan nio ikväll eftersom Joel inte är hemma.. trodde jag automatiskt då Joel nästan aldrig är hemma. Men jaha, just idag ska han återvända, såklart, så vi får samsas om den enda nyckeln dessa två dagar helt enkelt. Men bra då jag ju kan komma hem senare än nio iallafall.

För övrigt möttes nyckelnissen av en Richard med solbrillor och tunna fingertoppslösa handskar. Hade han sett att jag även bara hade ett tunnt linne under jackan hade han väl trott jag var något psykfall. Men är det "våga vägra vintern"-tema på kåren så är det!
För att återgå till gårkvällen så har jag "Doris" skrivet på höger arm och "Emma" skrivet på den vänstra. Det dansades mer än vanligt, det kramades mer än vanligt och man fick se saker man inte trodde man skulle få se när kvällen började. Inget att klaga på alls (fram till nyckelincidenten)! Tack alla för ännu en bra tid :)

---

Ikväll blir det kanske s.k. "Pulkarace" i Åsbobacken. Just nu är jag en aning sleten, men det kanske bättrar sig.
Imorrn blir det jobba klart materialet till denna, så när som på vissa föreläsningar, ovärda kurs.

Tjo!



Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback