Väggen mot världen

Att skriva den här tiden på dygnet genererar sällan en hög besöksstatistik, men vafan det är ungefär nu som jag är i min prime. Nattdjuret Björkman, oh yes.

Dagens aktiviteter har varit tämligen lugna och hemmabaserade. Det närmaste jag kommit från lägenheten är väl att jag kollade på Robinson nyss ungefär. Robinson där som vanligt en grupp slashasar klamrar sig kvar vecka efter vecka medan de mer värdiga faller ur en efter en eftersom de är större hot. Intet nytt på horisonten!

---

Igår skrev jag några filmrecensioner för första gången på ett bra tag. Något som jag heller inte gjort på väldans länge är att dikta. Grejen med dikter är att de kommer lite på inspiration och spontanitet. Iallafall de seriösa, humoristiska kan man värka fram mycket snabbare.


Natt
Som vanligt stilla sittandes och blickandes
Vad det tittas på?
Inget
Luft, tomhet, en osynlig vägg
Speciellt en osynlig vägg
Väggen är egentligen ett fönster mot drömmar
Drömmar bortom väggen
Allting är en dröm
Vad vore vi i annars?
Verklighet är bara ett ord för den stora dröm vi alla fastnat i
Inuti finns alla våra egna små drömmar
Det finns ingen ände på vad vi kan stoppa i drömmen,
bara på hur länge vi orkar drömma
En dag tar våra små drömmar slut,
men den stora fortsätter att leva vidare,
fylld av nya små drömmar
De tankar vi skapar och för över till andra berikar deras fantasi,
fyller deras världar med ytterligare aspekter
Den dagen vi slutar berika och lyssna på varann,
det är dagen då även verkligheten dör
Världen vi bor i idag är inte perfekt,
men den lever

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback