Från oss alla till er alla: En riktigt God Jul!

Så var ännu en jul över. Det går bara snabbare och snabbare. Har världen börjat öka sin acceleration?

Igår köptes de sista klapparna (sjal till mormor och lekmöss med kattmynta till katten) och svullåts på Burger King då Linus plötsligt upptäckt att de lunchkuponger vi fått förra julen blir ogiltiga efter nyår. Tog det dyraste på menyn, vilket var en hyfsat stark taco-burgare, samt tre random dipsåser. När vi ville sedan köpa klass blev vi dock avvisade med att lunchkupongen vi ville använda (60-kronors, enda valören som fanns kvar) var för stor för att växla in. Gah. Får äta mer senare i nästa vecka, är ju knappast något problem, hohum.
Jag handlade också på mig 30 ägg för att kunna övertrumfa den alltför snålt tilltagna mängden äggtoddy jag fixade ihop förra julen.

Planen för min roll bland julstöket idag var att använda dagen till att göra äggtoddy hyfsat tidigt så att man sedan kunde gå och ta och mumsa på den. Dessvärre fanns alltid hinder i vägen för denna utmärkta plan. Först åts frukost, sen intog mamma köket, därefter blev det frågesport följt av rush ner till Kalle Anka. När TV-tittandet var över tänkte jag att "nu, äntligen", men nej då, då tog mamma över köket igen. Stå och slabba i något annat rum är ej något som godkänns av päronen..

Framåt sextiden hade vi slutligen ätit julmaten och jag fick äntligen fixat min toddy och kunde börja hugga in på den mumsiga sörjan lagom till pappa tomte kom och skötte paketutdelningen. (Yes, min gamle far kör fortfarande på tomteklädsel och skägg :) Men nuförtiden är det bara för den mysiga stämningens skull, den förställda rösten och skådespelandet är lämnat på barndomshyllan :P )

Efter utdelandet var man pösig och fin efter all mat, toddy och öppnande. Alltid lika trevligt att se omgivningens glada miner av presenter man ger :)
För egen del blev det finfina klappar, bl.a. ett minikylskåp, IFK-prylar, konjakskaraff i glas och en massa böcker. Mest oväntat, förutom karaffen, var dock "Super Mario World" till SNES som Linus skaffat fram. Har nästan aldrig kört det så ska bli mycket intressant när man kommer hem, med tanke på att så många genom åren verkar ha tyckt att det är ett bra spel.

Tack familjen för allt! Ni lyckades som vanligt!

---

Imorrn blir det inget partande som så många verkar sikta på. För egen del har jag alltid sett juldagen som den stora pösardagen. Sitta och slappa extremt mycket och bara njuta typ. Äta mer julmat, bli fetare och njuta lite till.
Parta har jag bara gjort en enda juldag för sisådär 3-4 år sedan. Helt enkelt inte förstått vitsen bara.

På annandan däremot blir det bandykoll på Skarpe Nord med Henke. Kungälv tar emot Villa Lidköping. Ska bli sköj!

Nu lämnar jag snart in för dagen och går in i drömmarnas land.


Stor kram och GOD JUL på er alla!


Kommentarer
Postat av: Sofia

GOD JUUUUL :D:D:D:D:D

2010-12-25 @ 19:05:52
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback