Att överlista en flugpest - 10 enkla steg

Vill se på film, men vet som vanligt inte på vad. Har några i datorn som jag inte sett än, men känner mer för att lägga mig i sängen och se DVD via TV:n. Således är det alltså min trogna DVD-samling som står för utbudet. Och då tar det alltid lika lång tid att bestämma sig.. *slänger en snabb blick mot hyllan*


---


Bananflugor är en modern pest. Det dröjde en och en halv vecka sen så var de jävlarna framme och visade sitt fula tryne.
Åtgärder:
- Slänga alla sopor (trots att de som fanns inte var särskilt gamla): Check!
- Lokalisera var de frodas (vasken/rören): Check!
- Jaga de as man ser till med manisk blick och dammsugare: Check!
- Diska den lilla disk som finns för säkerhets skull: Check!
- Stenhårt spolande av så varmt vatten som möjligt i vasken för att döda ägg: Check!
- Likt en paranoid mentalpatient besiktiga varenda fläck på köksskåp och väggar som kan vara fluga: Check!
- Koka varmvatten och hälla ner även detta i vasken: Check!
- Gå in i sitt rum och koppla av, troendes att det är över: Check!
- Se en fluga flyga förbi framför datorskärmen och inse att det bara den jäveln kvar som kommit undan: Check!
- Leta efter knep på nätet för att fånga den sneaky mastermindflugan: Check!
(Recept enligt nätet: skål/mugg med 50% vinäger, 50% honung, lite vatten och några droppar diskmedel)
- Inse att det inte finns någon honung, sucka lite, och göra egen version med första bästa sött, kanel: Check!
- Ställa den stinkande dekokten i närheten av datorskärmen där förövaren senast påträffades: Check!
- Att efter en stund se en välbekant figur krypa runt muggens kant: Check!
- Tålmodigt vänta på att den kryper ner och drunknar i lockbetssoppan: Check!
- Inse att det tar för lång tid då flugan är smart och först nafsar på det som skvätt upp ovanför ytan: Check!
- Ta tag i första bästa (batteriförpackning) som täcker muggen och snabbt som en vessla stänga in otyget: Check!
- Le elakt triumferande, gå ut till köket med den instängda f.d. masterminden och skaka om skiten: Check!
- Spola ner eländet i vasken med mer varmvatten: Check!
- Åter igen gå in i sitt rum och hoppas att det är över: Check!
- Skriva denna listan några timmar senare och inse att skolan bör börja snart för allas bästa: Check!

MOHAHA! Jag har förmodligen vunnit. Man vet aldrig med dessa bastarder. Imorrn ser jag säkert en sitta på vaskkanten och då.... OM.... DÅÅÅÅÅÅÅ!!!

Let's hope not.


---


När det gäller film så blir det en Bond-film, vilket innebär VHS istället för DVD och otrolig kvalité inspelat från tv3 en gång i tiden. Aah, good times!



Kommentarer
Postat av: maria

Hon hade väl ingen roll direkt, utan mer en statist på festen..

Jag har fått mer jobb här i Vimmerby. Ska jobba helger i september..

2010-08-27 @ 09:23:44
URL: http://amria.blogg.se/
Postat av: maria

Jag vet faktiskt inte alls vem hon spelade, det var så längesen jag såg filmen, och jag kände ju inte henne då så det är svårt att minnas hur alla såg ut. Återkommer då jag sett filmen igen.



Vill inte bo närmare Vimmerby, jag vill bo i Stockholm och kommer bara pendla 4 helger, så det är lugnt liksom, det är menat att det ska vara så och jag får betalda resor..

2010-08-27 @ 23:07:56
URL: http://amria.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback