För er, till eder tjänst.

Vi tar lite blandade grejer idag. Jag har ju ingen koll på exakt alla som läser så det är nog alltid en bra idé att bjuda på lite blandade intressen.


För FM-nördar

Kört två säsonger med Tottenham nu. Facit:
- Första säsongen ligaseger och ligacupseger.
Vann ligan i sista stund på bättre målskillnad då både vi och Arsenal slutat på 88 poäng.
Slog Aston Villa i cupfinalen med 2-1.
- Andra säsongen ligaseger och Champions League-seger.
Gjorde en osannolik slutspurt på slutet i ligan samtidigt som seriesuveräna Liverpool fick både Gerrard och Torres skadade och tappade formen. Segern säkrades i sista omgången då jag trots förlust mot Chelsea med 1-2 tog hem ligan eftersom Pool samtidigt förlorade sin match mot Sunderland med samma siffror. 83 poäng för mig och 81 för Pool.
Slog Barcelona i CL-finalen med 4-1 efter att inlånade Kepa haft ryck och gjort fyra mål. På vägen besegrades Bayern, Villareal och Athletico Madrid. (Vann gruppen före Lyon, Anderlecht och Brann).

Kort sagt är jag rätt nöjd med mina två första säsonger.

A-truppen säsong 1:
Mål: Gomes, Cudicini, J. Walker
Back: Kaboul, K. Walker, Corluka, Jonathan, Bassong, King, Woodgate, Canella, Assou-Ekotto, Dawson, Bale, Pernía, Basham
Mitt: M. Diarra, Palacios, Montolivo, Martínez, Modric, Kranjcar, Buonanotte, Verratti, Biagianti, Lala, Bostock
Anf: Defoe, Rosenberg, Milevskyi, Salpingidis, Crouch, Pavlyuchenko

A-truppen säsong 2:
Mål: Gomes, Cudicini, Perin
Back: Kaboul, K. Walker, Naughton, Jonathan, Bassong, King, Woodgate, Canella, Basham, Mattock, Henrique, Hutton
Mitt: M. Diarra, Palacios, Montolivo, Martínez, Modric, Kranjcar, Buonanotte, Verratti, Bostock, Sandro, O'Hara
Anf: Defoe, Pavlyuchenko, Balotelli, Bojan, Keane, Kepa, Rubén Castro

Säsong tre har just inletts, tog precis hem Community Shield efter 3-1 mot West Ham.
A-truppen inför första halvan av säsong 3:
Mål: Gomes, Perin, Boucher
Back: Kaboul, K. Walker, Naughton, Bassong, King, Canella, Mattock, Hutton, Sakho, Caulker
Mitt: M. Diarra, Palacios, Montolivo, Martínez, Modric, Kranjcar, Buonanotte, Verratti, Bostock, Sandro, Mason
Anf: Defoe, Balotelli, Bojan, Pato, Obika

Som synes krymper trupperna allteftersom. Första säsongen är det ju svårt att veta vilka som funkar och vilka man vågar släppa iväg, men nu känns det rätt stabilt. Dyrast hittills? Pato, 470 miljoner och Balotelli, 360 mille. Men framtiden är säkrad..

Så, enough med det nördandet!


---


För filmnördar

Operation Endgame - Smått märklig film som i mitt tycke främst hålls uppe av fightingscenerna mellan karaktärerna i de två falangerna "Alpha" och "Omega". De båda är delar i en topphemlig organisation som befinner sig långt under jorden och har till uppgift att på sina sätt vara inblandade i diverse betydande händelser i världen. Lite svårt att förklara utan att berätta hela filmen. Den är både simpel och komplicerad samtidigt. Grundtanken är komplicerad men filmen känns simpelt utförd.
De (något udda, eftersom de utförs med diverse kontorsmateriel) fightingscenerna som sagt, samt ständigt supande karaktären Chariot, gör att man tar sig igenom filmen. I övrigt: nej.
B.

Flash Gordon - Klassisk science fiction från 1980 som jag inte sett förrän nu. Kollade främst upp den för att Queen gjort soundtracket. Effekterna ska vi inte tala om, de är rätt så väldigt B och merparten av skådespelarinsatserna är komiskt dåliga, men vissa funkar bra (Max von Sydow!) och hela filmen känns ändå gjord med glimten i ögat snarare än något hyperseriöst. (För övrigt lika kul att se en Bond-skådespelare i annat sammanhang, i det här fallet Timothy Dalton).
Kul rulle som man iallafall kan se en gång i livet.
För övrigt var Princess Aura (Ornella Muti) rätt vacker.
B B.


---


För grinputtar

- Bahnhof kan inte direkt flytta över min föregångares bredbandsabbonemang på mig. Enda möjligheten hade varit om jag och föregångaren tillhört samma familj. Jag sa till supportkillen på Bahnhof att då får jag la gifta mig med honom. Kopparstaden har bara telefontid till 16 så nu är det för sent att ringa (ringde Bahnhof halv fem).

- Banken som ligger på så bekvämt gångavstånd nästan utanför porten har plötsligt stängt. Det ser dessvärre permanent ut då ingen avisering om kommande öppettid står skriven på dörren. Det är så äckligt typiskt när man för en gångs skull ska gå dit.

- Tog fel på dagar och missade att prata med Marcus på Skype igår (sorry igen, Knarkus Bacardi!) så det får bli till helgen. Min senilitet slog tydligen till igen.


---


För de glada

- Kopparstaden ska fixa en trasig strömbrytare i nästa vecka.

- Det var mycket trevligt att träffa Björlind igen i onsdags och på torsdag nästa vecka svänger han hitom och hälsar på.

- Har städat färdigt och ställt iordning det sista i mitt rum idag.

- Igår var en grå dag, men idag är en bra dag.

- Masjävlar, som jag åter såg inatt, är fortfarande en av de bästa filmerna som äger en bit av mitt hjärta. I slutscenerna från kvällen med kalaset kommer alltid tårar.


---


För de som vill ha en slutkläm

Kommer inte på nå'n bra
Allting blir blaha, blaha
Rimmen de är kassa
Inte ens nå' vassa

Försöker inte ens
Det finns alltid en gräns
Ursäkta mina prosa
Hjärnan börja' snooza..

Seriöst är detta skräp
Snälla kom och dräp
Innan nån blir knäpp
Slå mig med en käpp


---


För er som vill att jag avslutar med både lite klassisk humor och musik



Kommentarer
Postat av: maria

En av mina kollegor i Vimmerby är tydligen med i Masjävlar. Hade varit roligt att se den igen och se hennes insats.. :)

2010-08-20 @ 19:52:30
URL: http://amria.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback