Friidrotts-SM

I år hölls SM på Lugnet i Falun och när jag nu bor här och ska gå ett program som är idrottsrelaterat så vore det bra korkat att inte dra dit även om det betydde att jag fick sticka dit solo.

Det hela har pågått sedan i torsdags och idag, dagen som jag tog mig dit, var finaldagen med flera av de mer intressanta grenarna (Greens höjdhopp var dock inte idag). Bl.a. bjöds på damernas längd (Klüft deltog), herrarnas tresteg (Olsson inte med, men däremot veteranen Sunneborn), herrarnas 200 meter (Wissman) och Musse fulbordade sin SM-trippel genom att krossa motståndet i 5000-metersfinalen.

Jag satt så långt fram det gick och lyckades, utan att jag tänkte på det, hamna precis vid längd-/trestegsbänkarna. Lätt att ta kort då :)


Been there, done that :)


Längdhopperskorna


En viss Klüft vann med 40 cm marginal på 6.48


Hässelbys Sofia Lund Koncentrerar sig just innan hopp


Musse flyger fram mot mål utan konkurrens


Sunneborn håller ett något coolare tempo än tjejerna bakom


Wissman tar emot hyllningarna efter sin seger


Hej.


Väl hemma igen sken solen iallafall en liten stund till


"My precious.." Tjo på er!

 


Kommentarer
Postat av: Sofia

GOOOO HÄSSELBYYYY!

2010-08-22 @ 22:13:11
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback