Richie's back, back again

Jepp, efter påskaftonens små bravader så tog det en stund innan jag var på banan igår igen. Men det är ju så det är.
Kvällen var rätt sköj iallafall, fm gick lite framåt, Rolf-Sverker Penselsson (Linus manager som han tog över ÖIS med under helgen) körde sitt lag i botten och jag tog en hejdundrans massa kort på mig själv när jag drack vin. Irriterande många. Egotrippat många. Usch! Men bra att jag tog så mycket kort ändå, annars hade vi inte kunnat spåra när Linus lämnade skutan. Han själv mindes inte och jag och Erik upptäckte bara plötsligt att han inte kom tillbaka från vad vi förmodade var ett toalettbesök. Runt halv tolv syntes han senast till i min kamera i vilket fall och vid tolv sägs han ha kommit hem. Alltså tog han en halvtimma på sig att gå en promenad som vanligtvis tar fem minuter om man går raskt. Mystiskt..
Jag själv var hemma runt ett-halv två.

---

Idag åkte familjen hem så nu är man åter ensam med stugan fram tills nästa helg. Känns väldans gött att få känna att man har något "eget" lite igen. Gå och handla, ha saker som man vill det och göra det i sin egen takt. Ha ett eget liv helt enkelt, som i Falun. Det saknas mycket. Men till hösten, då..

Inte gjort så mycket idag mer än att hälsa på farmor på kyrkogården och leta efter några andra gamla släktingar (farmors bror med maka) som vi inte vet exakt var på kyrkogården de ligger. Vi gick där ganska länge jag, paps och Linus utan att hitta något närmre än massa andra Bertils än den Bertil vi sökte efter.
Hemma i stugan igen packade familjen in sig och åkte följt av att jag slängde i mig en burk ravioli och såg på TV.
Resten av kvällen tillbringades med det kära fotbollsspelet hos Erik.

---

Vad göra nu? Jo, se på någon serie, förslagsvis "Macken". Men först några fler bilder från påskafton. Det blev ju inte så många sist...


Vin und ljudanläggning (förvånansvärt bra ljud)

Bilden där herr Bror verkar ha megalånga ben

Skål! En av alla otroliga Richard-dricker-vin-bilderna (tro mig, de övriga är inte mycket bättre)

Två ryck tittandes på ett tredje

 

Mja, fler bilder finns ju såklart, men det räcker nog så :P


Kommentarer
Postat av: Sofia

ravioli är sjukt gott

2010-04-06 @ 22:40:00
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/
Postat av: Helena McComb

Mm ravioli :D

2010-04-06 @ 23:13:58
URL: http://helenamccombs.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback