Alla som läser får, om ni vill, en kram idag. Känner mig helt enkelt bara snäll och mysig efter inläggets sista rad :)

Klockan närmar sig fyra och det har faktiskt blivit en smärtfri dag, just en sådan jag ville ha. Lagom stora problem som jag kunnat lösa. Skön känsla.. peppar, peppar dock som man säger, kanske att utmana ödet att skriva så när det trots allt är lite tid kvar och saker kan gå fel, även om riskprocenten minskar hela tiden.

Jag känner bara att jag måste klargöra att jag inte menar, varken med detta eller förra inlägget, att jag har något emot att hjälpa folk och få påringningar om felaktigheter, det är ju mitt jobb! Så absolut inget negativt så sett! Men idag kändes verligen som jag behövde en mjuk dag, för självförtroendets skull. Just att få en fråga om något man inte har full koll på och förväntas kunna på några minuter är fortfarande en nervpärs för mig. När det går bra och jag löser problemet kommer en skön känsla av att man gjort något bra, men när paniken bara stiger inom en och man märker att man verkligen inte har full koll och måste ha hjälp själv.. då är det jobbigt.

Jag tar alltid jobbrelaterade misslyckanden väldigt personligt, även om jag vet att shit happens och livet går vidare så hatar jag att svika folk. Det finns inte mycket som är värre. Lika mycket som jag avskyr att själv bli sviken. Jag är en jäkligt lojal person, på gott och ont. Gott eftersom det innebär att man i grunden kan lita på mig och att jag inte sviker klara överrenskommelser, ont eftersom det är lätt att sätta sig själv i andra hand. Det är inte ofta jag blir förbannad och ställer stora klagomål och bråkar offentligt på jobbet direkt. Varje konflikt är för mig ett misslyckande, ett tecken på att något är fel. I min värld ska folk vara vänner, även om de har olikheter. Man ska antingen kunna skämta och prata utan att såra varandra och ha en lättsam ton, eller vara ett stöd om någon mår dåligt. Att bråka är inget tredje alternativ..

HÅLL SAMS, HA HUMOR OCH UPPSKATTA VARANDRA!

---

Avvek halvt från ämnet som vanligt oc flummade iväg, hoho.. Very well, nu har jag slutat! :D Haha, helgen är här! Ska bara ta en sista sväng förbi finska redaktionen och se så att de har koll inför kvällens sändningar. Harri Mänty är för övrigt gäst där idag har jag fått berättat!

Vi hörs efter helgen som ska ägnas åt sovmorgnar, Beck-maraton, presentinköp och annat slappande.

Till sist:

Peace, Love & Understanding! (Det är bara en så'n dag :)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh... då var det inte lika kul :( Fast jag får väl vara lite glad för L:et då... hrm. (höh)



Jaaa, det är ju så, tyvärr... Jag provade det förut och lyckades komma upp i 12 unika läsare per dag, men det blir ju bara jobbigt efter ett tag. Ja, såna läsare är ju roligast :D Förresten, har jag någonsin frågat hur du hittade hit?



Hähä, jag gör ju mitt bästa ;D Ajo.. det är ju lite klurigt... jag brukar lyssna på deppmusik. Och sen helt plötsligt är man inte deppig längre. Haha, nejmen.. jag vet inte... :p Hm :/ hur är det NU då? :D Jadu... jag känner mig ofta ensam. Vilket jag egentligen är... rätt så ensam.



"Senaste roliga nytt" är en très bra idé! :D(Y)

2009-09-12 @ 22:44:55
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/
Postat av: Carl-Filip

Så sant så sant! Man ska kunna uppskatta varandra och allt är relativt, vilket betyder att ingen är normal heller. :o)

2009-09-15 @ 21:52:27
URL: http://echoesofmythoughts.blogspot.com

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback