E-tuna -> U-sala?

"Musik ska byggas utav glädje, av glädje bygger man musik!" En bra textrad i en gammal slagdänga, men man får ju även tänka på det främsta med musik i kontext till denna låts budskap: att det ofta GER glädje. Rättare sagt ger musik känslor överhuvudtaget. Det är det jag ser som viktigast med musik. Att förmedla känslor, genuina känslor. Det är stor skillnad på snabbproducerad själlös musik och musik med äkta känsla i.

Varför rabblade jag just upp ovanstående självklarheter? Mest för att jag plötsligt kom på att jag lyssnar på alltför lite musik här på jobbet. Jag är såpass beroende av musik att det behövs allt som oftast för att må bättre. Inte så att man ska sitta och lyssna på musik hela sin arbetstid, men då och då när man är på kontoret bör en låt slås på. Lätt blir det att jag sitter i tystnaden och bara hör ekot av mina egna tankar ackompanjerat av slentrianmässigt nätsurfande. Det är faktiskt ingen ljuv musik..

---

Igår var för övrigt en av de sämsta matcher jag någonsin sett när Sverige ytterst turligt bärgade hem lagom ostabila tre poäng från Valetta. Bäst för alla sopåkare (Hysén, Isak, Mellberg, Safari och Berg undantaget) att de lyfter sig sisådär 425 klasser till nästa ödesmatch mot pölsemännen.



Kommentarer
Postat av: Carl-Filip

Jag kan hålla med dig om att det numera görs en hel del musik snabbt och utan känsla.

Kolla bara på exempelvis alla dessa Idol-artister som inte kommer någonstans, för att de egentligen bara är en i mängden. Inget speciellt alls med varken låtar eller texter.

Även många melodifestivallåtar kan klassas in här, då de också låter nästintill likadant och med mindre känsla än annars.

Mer av det goda i framtiden tack!

2009-09-14 @ 20:33:43
URL: http://echoesofmythoughts.blogspot.com
Postat av: Carl-Filip

Jag kan hålla med dig om att det numera görs en hel del musik snabbt och utan känsla.

Kolla bara på exempelvis alla dessa Idol-artister som inte kommer någonstans, för att de egentligen bara är en i mängden. Inget speciellt alls med varken låtar eller texter.

Även många melodifestivallåtar kan klassas in här, då de också låter nästintill likadant och med mindre känsla än annars.

Mer av det goda i framtiden tack!

2009-09-14 @ 20:34:53
URL: http://echoesofmythoughts.blogspot.com

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback