Det tog sig mot slutet

Om, jag säger OM, man ska slänga iväg nå'n röst till Idol, så får man tänka taktiskt.. Det är ingen idé att rösta på nå'n grym kille, typ Erik, för han klarar sig ändå kvar med en massa tjej-röster (det där var inte meningen som något nedvärderande, absolut inte, bara konstaterande). Ska man rösta såhär i början får det bli på nå'n tjej. Och idag fanns det två stycken som förtjänade den rösten, Mariette och Tove. I manlig väg förtjänar Erik och Calle röster. Helt okej var även Camilla (överraskande nog). Resten av starfältet hade jag gärna raderat bums om jag haft makten.

Om jag tittat mycket på idol i år? Inte ett skit före detta avsnittet i princip. Det behövs inte. Allt inför är bara massa dravel där 32592 talanglösa mähän visas upp och ett fåtal stackare med talang är inklämda i allt detta. Det är nu det gäller och nu det är lite, lite, lite mening att börja kolla. Lite säger jag eftersom vi alla vet att de som mest förtjänar att vinna förmodligen kommer att sluta femma, fyra, trea eller tvåa. Dock är detta en av få tävlingar där det lönar sig allra mest att inte stå som slutlig segrare. Som segrare får man en massa skitlåtar man måste spela in en platta med, medan man som tvåa blir fri på ett helt annat sätt och får göra mer den musik man själv vill. Därför hoppas jag i år att någon ganska bra vinner, men inte den bäste. Tänk er Mariette som tvåa och Erik eller Calle som etta. En tvåa och speciell artist som får göra det hon vill och en vinnare med bra röst som förmodligen inte anpassas åt det slemmiga hållet som det skulle bli om kastratsjungande ylaren Rabih vann. Dessvärre finns en stor risk att just den sistnämnde jeppen tar hem hela skiten i år. Nästintill samma skrot och korn som Darin och Kevin, bara tre-fyra resor värre = stor vinstchans med tanke på den stora procentuella typ av klientel i programmet som ofta skriker sig hesa och röstar som galningar på just denna typ av gnöl.

För övrigt gillar jag mitt system av Idol-tittande: Muteat hela programmet utom de uppträdanden som är värda att lyssnas på. Efter två-tre takter har jag en åsikt och antingen fortsätter att lyssna eller stänger av ljudet och återgår till datorn. Mycket effektivt! Med i paketet slipper man med detta system även Peter Jihdes mellansnack.

---

Imorrn är det en förbannat viktig match som vi kommer att vinna. Kan inte se i kristallkulan vilka siffror vi vinner med dock.


"Kom ihåg: fem öl, alltid bättre än två"
-Jocke Berg

Kommentarer
Postat av: Carl-Filip

Det gäller dock att inte alla tänker "jag röstar inte på den personen, för den går vidare ändå", för då är risken stor att han åker ut med hakan i backen.

2009-10-11 @ 19:29:39
URL: http://echoesofmythoughts.blogspot.com

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback