Jobb och första dagen

Tänka sig - Henkes mamma hörde sig för, det konstaterades att vikarier var jättevälkomna och jag styltade in på espeditionen i onsdags för att anmäla mig som vikarie (för andra gången i livet, Kungälvsavdelningen har ju inte direkt varit snabba på knapparna) i Stora Högaskolan. När jag sedan var på väg hem hann jag inte längre än till bussen förrän mobilen ringde och det undrades om jag kunde ta en femteklass dagen därpå (alltså idag). Absolutely!

Så var det då min premiär idag som lärare. Gick rätt bra måste jag säga! Visst att jag var lite virrig ibland och fick improvisera en del för att följa den ordinarie lärarens anvisningar, men på det hela taget gick det prima! Barnen verkade gilla mig tycktes jag ana på den entusiasm som uppstod när jag sist på dan nämnde att jag skulle ha dem på måndag också :)

Nog om detta! Imorrn är det helt andra puckar som gäller då jag hipp som happ ska vara idrottslärare hela dagen för fyra högstadieklasser.

Så kan det gå i Richards liv. Alltid samma sak, antingen händer allt eller också ingenting :)

Just nu är jag skittrött eftersom jag bara sov cirka tre och en halv timme inatt eftersom jag låg och var smått nervös och kom på en massa kreativa idéer.

---

Rena Rama Rolf och kanske en fotbollskrönika innan sova? Mja, iallafall Rolf sen får vi se om jag fortfarande är vaken.

---

Till sist dagens i-landsproblem: vilken busskortstyp är mest lämplig för mig som då och då kommer pendla mellan Kungälv och Stora Höga? Luddiga Västtrafik...

Kommentarer
Postat av: Sofia

NU ÄR INTERNET SIG SJÄLVT IGEN OCH SOFIA IS BACK ON TRACK!



Hm, jag vet faktiskt inte vad som gjorde att Bridget plumsade. Men jag såg den igen i förra veckan och den var minst lika bra då som den alltid varit, så jag antar att hon är uppe i tronen igen ;D. Hm, du borde se den igen. Tvåan går idag :D Eller om det var imorgon...



Men, ååååh. Klippen på youtube är ju på engelska! Det suger... swänska ska det va! Jomen det är sant... det uppstår alltid diskussioner när man tycker olika :p..



Jaaahapp, ser man på. Fast nu är snön borta, hehe... det var ju 20 dagar sen, ungefär... men vädret är bra konstigt. FÖRRESTEN! Vem spelar i Rena Rama Rolf?



Hehe, nä.. det är inte så många som använder ordet bajs lika ofta som jag... mehehe.

2009-11-21 @ 12:48:54
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback