Goder afton, goder afton, båd' herre och fru

Min horribla besöksstatistik från när jag kom tillbaka från Olofsbo har nu börjat peka alltmer uppåt igen och jag är åter på min tidigare generella notering om 7 besökare per dag. Trevligt att jag inte är dumpad vind för våg än!

Klockan är snart 03.00 och jag ligger som vanligt och filosoferar på vad som ska hända härnäst. Precis som vanligt alltså vid den här tiden.

Köpa bil ligger på agendan för närmaste framtiden. Efter en massa övervägande (eller nja, tror inte ens det varit så mycket övervägande) så tyckte vissa päron att moders bil inte ska lånas ut till 4-5 grabbar som ska på roadtrip. Därmed tillbaka till ursprungsidén med att göra slag i saken och skaffa mig en egen bil istället. Första bilen med andra ord, om man inte räknar med a-traktorsklassade Mercan jag hade som 16-17-åring (usch börjar kännas alltför längesen med den åldern. Inte i sinnet, men ja, ni fattar). Vad för bil det ska bli? Mina enda krav är att jag ska gilla utseendet. Kondition, prestanda, bränsleåtgång och andra tekniska mumbojumbon överlämnar jag åt paps och, för ett sista utlåtande så småningom, Henke. Mina enda riktigt tekniska färdigheter var att jag var (är?) en hejare på att bygga med Lego. Längre än så kan jag inte påstå att jag är någon teknisk virtuos. I ett pressat läge kan jag säkert uträtta rätt saker, men det är inte det optimala att fråga mig om så'nt. Visst, jag är ljudtekniker, men det betyder inte att jag är världens bästa tekniknisse för det. Ljudteknik är så mycket mer än att bara koppla ihop några sladdar.
Jag ber att få återkomma i bilfrågan.

Hur fasen kan texten alltid bre ut sig mer och mer när man alltid sitter lagom tom i bollen i början på inlägget? Jag har alltid varit en ordbajsare av rang. En av mina största talanger egentligen, just skrivandet. Jag må vara rätt oteknisk och ointresserad av matte osv, men fylla sidor med text, det kan jag. 79 sidor C-uppsats säger jag bara..brr..


Hej då bloggen! Vi ses imörrn!


[Nu vart klockan över tre, sedär..]

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback