Kalmar: Part 2

Så har jag då nu återvänt från Kalmar efter en grymt lyckad helg.
Efter att Henke äntligen lyckats komma in på ticnet och boka U2-biljetterna så drog vi ut på stan och kollade affärer. Jakten på nya handskar slutade på Cityväskan och ett kap gjordes. Är mycket nöjd. Därefter styrde vi kosan mot det självklara Systembolaget och skaffade helgens stash.
Väl hemma igen fixade vi mat och lirade fifa 09 ett bra tag tills tummarna värkte lite lagom sådär, och några öl intogs. Fredagen blev inte mycket mer spännande än så.

Lördagen inleddes med fika på stan med Maria och vi satt väl där alla tre och tjôtade i säkert två timmar tills de flesta affärerna runtom hade stängt. Då började det kännas dags att dra sig och vi begav oss åt varsitt håll.
Hemma hos Henke igen gjordes hamburgare innan vi parkerade framför TV:n och schlagerfestivalen. Aldrig har det väl varit så spännande? Både jag och Henke hade Molly Sandén som nr. 1 och det bästa med hela upplösningen var varken för mig eller Henke sålunda att Malena Ernman vann utan att de sliskiga bidragen vi avskyr försvann en efter en. Måns, bye bye! Alcazar, ciao! E.M.D, so long! Äntligen en omröstning där något speciellt vinner istället för nyss nämnda plastiga fabrikspop. Jag kan sträcka mig till att Måns första halva av refrängen är okej, men det är också det enda på en tre minuter lång låt. Det håller icke, icke I say.
"Snälla, Snälla" var min nr. 2 och stannade också så i tävlingen. Personligen sätter den sig mer i hjärtat än min nr. 3 (Ernman) och så'nt är viktigare för mig än en såpass felfri röst som Malenas. I det stora hela var både jag och Henke mycket nöjda med resultatet, även om det är ett fabulöst stort grubbleri att Molly inte fick en enda ynka poäng av vare sig jury eller folk. Två, TVÅ, små poäng av den meningslösa internationella juryn. Enda förklaringen jag kan ha är att alla balladröster istället gick till Ugglas. Nåväl...
Efter resultatet var det helt enkelt parta som gällde och kåren dissade vi omgående då vi båda vet hur det kommer bli. Vi sätter oss i ett hörn, tjurar över värdelös musik och vet att hemma finns det billigare alkohol. Nej, då stannade vi kvar hemma och körde en hederlig gammal hemmafest på två pers. Ingen nöd gick det på oss när Henke har partyspelet "Trodde du ja!", ett spel där man ska svara på frågor om fördomar man kan ha, vad man tycker och uppdrag som ska utföras. Nu behövde man vara minst tre för att spelet skulle funka så vi sket rätt snabbt i frågekorten och körde bara raskt igenom så många utförandekort som vi hann. Känner man varann så väl som vi gör så skäms man inte heller för dumheterna som står i korten, haha.. T.ex. började det rätt oskyldigt med att jag fick köra små grodorna i lägenheten där, för att sedan klockan fem på morgonen springa runt huset i kalsipperna. Det var friskt må jag säga! Detta sista tilltag stod dock inte med i korten utan var vårt straff nr. 2 om man vägrade utföra något på korten. Straff nr. 1 var en klunk ur en extremt vidrig drink bestående av vodka, mjölk, bostongurka, ketchup, kaviar...och säkert nåt mer jag har glömt. Det var värt att springa runt kvarteret halvnaken kan jag säga...
Framåt halv sju var orken helt borta och vi stupade rätt omgående.

Söndagen segade vi oss upp och drog ut och sparkade lite boll (spelade är ett för fint ord för våra otekniska missöden). Men det var ju inte vårat fel att vi sög, planen var klafsig och hal (drattade på ändan omgående) bollen för hård, inga fotbollsskor, vädret tråkigt, inga lagkamrater osv osv..
På kvällen in till stan och bio; "Wallander: Hämnden", rätt bra, följt av kinarestaurang.
Hemma igen "Revenge of the pink panther" och lite xbox.

Måndag hemåt igen efter rent slöande. Löste typ korsord och såg lite Robert Gustafsson-sketcher. Inte mycket mer att förtälja där!

Nu får vi hoppas att jag får nåt att göra här hemma och inte längtar tillbaka till Kalmar som ett as. För med sin bästa vän är det aldrig tråkigt, helgen var helt enkelt kanon.
Flykten från vardagen var nödvändig.

Nu några bilder från helgen. Fler lägger jag in på bilddagboken.


Små grodorna, små grodorna...


Redan en kultförklarad bild med Rudi Völler och kocken i "Lilla Sjöjungfrun"


Just det, det var majonnäs i den utsökta drinken också

Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha, vet inte riktigt ;p Japp, ost är äckligt.. fast inte smält! Det är goutt. Marmelad försig kan vara gott.. kombinationen? njaa...

I och för sig, lite dubbeltrevlighet, typ. Och by the way.. jag tyckte faktiskt att Måns förtjänade att vinna! Tyckte dessvärre inte alls om Caroline af Ugglas, eller opersångerskan... det var inte bra :( Menmen, olika musiksmak har väl alla, haha.

2009-03-17 @ 20:08:39
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback