The Office

Jag gjorde ett tillägg i gårdagens inlägg som tydligen inte visas. Iallafall inte på min dator. Såhär såg det ut:

Update @ 15:58:

Strax hemgång och kom just på att jag ju inte nämnt något om helgen i Linköping!
På fredagen degade vi bara framför en film, "Knowing" (sådär, inte riktigt min smak, började lovande men blev sen lite smålöjlig) och bara tjôtade. På lördagen däremot drog vi ut  på stan och gick till systemet samt slöade på en uteservering. På kvällen stack vi till "Nationernas Hus" och klubbkvällen "Sweat!" som innebar tech house, en musikstil som jag inte hade så stor koll på innan, men som jag föredrar 100 ggr av 100 framför det som brukar spelas ute (typ modern r'n'b och annat skräp). Hemma vid tre-tiden och stupade i säng efter en överraskande massa dans. Jag är ju ingen fan av att dansa när jag drar ut så..men det funkade :)
söndagen gjorde vi inte mycket, typ handlade lite och såg en film till, "The International", mer min stil, men lite samma sak där, blev sämre framåt slutet efter rätt bra uppbyggnad.

Nu ska jag dra hemåt!

Jävla helvetes piss för övrigt att Blåvitt förlorade i år IGEN mot Trelleborg. Enda positiva är att jag inte behövde se eländet på plats denna gång som förra året..fan, nu är en tappad serieledning nära :(

---

Så, det var den uppdateringen, en smula försenad.
Idag har det varit småstressigt för en gångs skull! Antingen händer inget, eller så händer allt samtidigt. Just nu är jag inne i inget-fasen. Förut iallafall, så var det HF som skulle rekas och tas emot, mail som försvann, lurar som glappade och fick sprayas, folk som söker annat folk, samt reglar som ska skickas x antal gånger. Mamma mia, hundar börjar tala mat!
Nu har det som sagt lugnat ner sig igen och stressen är över. Nyheterna är lästa, varma chokladen uppdrucken och bloggen strax skriven.
Såg förresten "Crank High Voltage" igår, rätt skön film! Statham är inte många som slår!
En liten dikt kanske? Hmm? Vad sägs? Jodå:


Koppen gapar tom och öde
Nyss i min gom var ett flöde
Vadan denna tristess?
Nyss hände allt, full press

Låtom mig andas, få lite and
Ej byta sladdar och trasiga band
För visst är det så, när allting har hänt
Att ingenting händer, trots att det är spänt

Hjärtklapp och oro fyller min kväll
Ibland är det bättre, ibland pure hell
Jag går längre ner, visst syns det väl?
Från koppen till botten, ett inombords gräl

Jag sjunger där hemma så väggarna knakar
Sjunga är bättre än skrika och prata
Musik är oskyldig, accepterad som språk
Att skrika och prata inbjuder till bråk

Bråk har jag nog av, fienden är jag
Den största fienden, hjärtat varje dag
Ett uns av hjärnan, massivt med hjärta
Hålet och ärren, det som ger smärta

Jag vet inte varför, har inga svar
Varför det hugger och äter, hämmar, finns kvar
E-Tuna, Falun, Bremen, Göta Älv
Överallt fastnar lite av en själv

Vart jag fastnat mest har jag inte förstått
Vill inte tänka mer, på allt som har gått
Allting det mörknar och glipan blir smal
Koppen till disken, jag har inget val

//RB

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback