På gränsen till huvudvärk

Idag var en arbetsdag som började stressigt och avslutades halvgrinigt. Stressigt eftersom vi skulle dra klockan åtta till Nynäs slott (vilket tog lååång tid) och skrivaren som jag skulle skriva ut mina kartor ifrån strejkade. När vi väl kommit fram, efter att dessutom kört fel ett antal gånger pga obefintlig slottsskyltning kombinerat med stress, så funkade inte tekniken. Alltså, grejerna fungerade på platsen där vi var, men ingen signal gick till eller från radiohuset = ingen sändning. Grinigt fick man packa ihop sig igen och gasa på till Nyköping för att testa om det var masten i bussen eller något det var fel på. Masten verkade lyckligtvis fungera där, men avståndet mellan bussen och reportern (som fick gå en bra bit bort för att hitta passande intervjuobjekt) genererade i allt sämre mottagning och ett antal knäpp/störningar/brus som gjorde att inte heller detta blev lyckat. På ren instinkt hittade jag sedan ut ur Nyköping och körde oss hemåt, trötta och med humören på rätt halvdassig nivå.
Nåja..man kan väl inte alltid lyckas med allt.

Nu ska jag hämta min Pucko som jag glömde kvar i bussjäveln. Pucko. Jag också. Pucko.

Kommentarer
Postat av: Eric

Pucko!

2009-07-27 @ 18:34:37
URL: http://ericjohansson.blogspot.com

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback