"It's payday boys!"

Wohoo! Första lönen! Underbart skönt att se pengar gå in på kontot och inte bara ut. Bra timing också i och med att jag ska till Marcus den här helgen och kan införskaffa berusningsmedel utan att känna att pengarna enbart försvinner. Synd bara att man ju inte kommer ha detta jobbet så länge till och snart får tillbaka känslan av pengar som enbart strömmar utåt. Men det struntar vi i nu och mår bara alla tiders!

Där började solen skina starkt också, trots att mörka moln frodas på himlen som pengar i farbror Joakims kassavalv. Växlande molnighet å det grövsta.

After Worken igår var mycket trevlig. Tänk att jag bor bara ca 100 meter ifrån ett/en café/restaurang som serverar Newcastle på tapp. Ytterst gentilt på min ära! Tre sådana sänktes och hemgång blev vid halv åtta ungefär. Väl hemma var jag effektivare än någonsin i köket och fixade tjoahitta på en kvart som åts till Simpsons. Efter detta försvann precis alla krafter jag hade och jag körde igång en skiva och la mig i sängen. Sömnen kom nästan bums och jag vaknade lite yrt vid 01:40 och borstade tänderna innan jag somnade om igen. Vaknade sen vid 7 igen och mådde äckelsegt; jag hade ju sovit på tok för länge. 9 timmar är mitt max och det kändes verkligen. Fort upp och efter snabbdusch packa ryggan inför Linköpingsresan, och därefter till jobbet.

Seg, seg, seg, seg, seg, seg, seeeeeg.

Gårdagens största samtalsämne: innebörden av uttrycket "att knäcka". Förutom det uppenbara att typ knäcka av en gren, så kom tre andra betydelser på tal:
1. Onanera - En av tjejerna, som är från Stockholm, ansåg att detta var det vanligaste som hon hört det användas som
2. Skita - Minns inte vem som sa det, men det låter lite avlägset bekant och på något sätt mer som att det skulle kunna användas åt Göteborgshållet
3. Att något äger ("detta knäcker allt!") - Minns återigen inte vem som yppade det, men det jag främst förknippar uttrycket med, tillsammans med nästa alternativ (förutom ursprunget som sagt)
4. Ta en öl ("att knäcka en bärs") - Mitt bidrag, och det som jag förknippar "att knäcka" med lika mycket som alternativ nr. 3

Så vad säger ni? Vilket låter mest bekant, respektive mest främmande? Har det med att göra varifrån man kommer månne?

Vi höres kanske i helgen, men om inte: hörs på måndag! Trevlig helg!



Those were the days my friend..

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback