"Gråskallen"

Tiden går onekligen och jag med den. Men visst är det märkligt hur mycket som förändras hela tiden? Vid denna tiden för ett år sen höll jag på och funderade på vad för projekt jag skulle göra i ljudutbildningens sista termin. För två år sen var jag i förhållande och lekte mig igenom alla lektioner i "Skapa och Kunskapa". För fyra år sen hade jag valt högskoleutbildning och planerade bl.a. European Youth Convention med kära Fokusklassen, helt ovetandes om att den bästa tiden i mitt liv inte alls var med denna älskad klass som jag då tyckte utan att den låg framför mig.

Kanske ligger den bästa tiden i ens liv alltid framför en? Bara att man inte inser det förrän den har passerat. Och då tror man istället felaktigt att den bästa tiden har varit. Just nu är den bästa tiden som hänt mig den i Falun, men om två år kanske saker hänt som varit ännu mer fantastiska? Det blir rätt svårt att toppa som det känns nu, men vafan man har ju utvecklats så gymt mycket på alla plan sen man åkte dit upp. Samma Richard som åkte upp finns fortfarande kvar, men bara ännu mer erfaren om livet och mer redo för olika situationer.

Livet - En resa som alltid skapar nya stationer.

---

Nannskog missa'
Jänkarna sköt
Kåmark dissa'
Jänkarna njöt

Nannskog näta'
Jänkarna bytte
Svenskarna täta'
Jänkarna hytte

När matchen sen dör,
vi svordomar bräker
För vad vi än gör,
är Lagerbäck säker

//RB


Kommentarer
Postat av: Pjiter

Man uppskattar aldrig saker lika mycket som när man ser tillbaka på de i efterhand.

Svar: Det kan man visst göra!
Richard

2012-09-27 @ 02:00:21

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback