Julen är hääär

The day before the dipperday! (så måste det väl heta?)

Det är inte direkt samma känsla som när man var liten. Då gick den här da'n såååå otroligt långsamt. Precis som julafton, då minutvisarna kändes riktigt fastlimmade i klockan. Nu? Nu har man städat bort ett par timmar, tänker inte överdrivet på att det är julafton imorrn (med åren så blir det liksom inte lika fantastiskt som när man var liten, bara mysigt :) och dagen har gått rätt så fort, precis som vilka andra dagar som helst. Jo, det var mycket roligare att vara liten.. då var allt uppförstorat och spännande! Å andra sidan, det är rätt skönt att vara såpass nervarvad som man är nu som vuxen. Hjärtat skulle nog inte palla om en människa var barnsligt uppspelt för allt hela livet.

Alla klappar är färdiga, gjorde bara ett sista inköp idag för att jämna ut presentskörden lite. Linus paketinkomst var lite större om man jämför med fader och moder, så de två sistnämnda får helt sonika varsin Paradisask för att komplettera de två filmer jag köpt åt dem tidigare. Det roliga är att jag skickade pappa att köpa askarna, med den finfina lögnen att Linus skulle få den ena. Man får inte ljuga så nära jul säger ni! Det får man visst säger jag, bara det kommer något gott ur det (som det ju gör imorrn när pappa glatt öppnar sitt ask-paket och konstaterar att detta blir en fortsatt onyttig jul).

Tänkte sett igenom alla avsnitt av Greveholm idag, men tror jag kommer att skippa det.. Iallafall kommer jag isåfall inte att se alla avsnitt.

---

Midvinternattens tölp är Tord
Han lismar gärna för att hinna
Alla får åka uti hans Ford
Djupt ska de ondskan finna
Fånen kammar sin mörka man
Snön lyser vit på mur och altan
Tord fnyser vilt åt saken
Endast hans shorts döljer baken

---

Så, och efter denna lilla poesi drar jag mig tillbaka från dagens bloggvärld.

Ciao!



Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback