Sunday

Sådär ja, då var "Sagan om konungens återkomst" färdigsedd. Lika bra som vanligt, om inte bättre. Kändes nästan lite så, jag vet inte. Är inne i ett ganska emotionellt skede antar jag :)

---

Glöggfest hos Terese igår, mysigt! Kände knappt någon där men det gjorde inget, alla var jättetrevliga. Och för en gångs skull fick jag känna att jag var i centrum och grym på något då vi delades in i tre lag och en musiktävling hölls. Jag och tre vackra damer utkämpade bataljen med en medlem färre än de andra två mer grabbetonade lagen. Tävlingen gick ut på att en låt började spelas och det lag som först sa sitt lagnamn fick svara och då säga artisten och låtens titel. Jag tog såklart inte allt, men väldigt mycket. Och även andra i mitt lag såklart. Och missade vi så var det ändå rätt vanligt att vi lyckades sno åt oss följdfrågan. Grymt lag hade vi i vilket fall, tack tjejer! Att vi sen inte var lika framgångsrika i de andra två lekarna är en annan historia.. Visst att vi hade lagmedlemmar som träffade djungelvrål i hinken och tog oss till delad andraplats, men personligen kan jag inte ta åt mig ett uns ära av detta faktum då jag kastade uruselt. Sista tävlingen får vi skylla på okooperativa näsor.. haha.

När jag så småningom skulle hem med bussen så var alla digitala avgångsskyltar tömda på stationen, sånär som på direktbussar till Köpenhamn och Oslo.. nästa till Kungälv skulle enligt skylten gå kl. 05.58, en tid som jag inte riktigt ville ställa upp på. Så.. vad gör jag? Ringer upp min stackars snälle far som får ge sig ut och köra ända till Göteborg och hämta mig. Och vad händer när han kommit ungefär till Bäckebol? På skyltarna händer inget, men buss såväl till Uddevalla som till Marstrand rullar in på stationen.. bläää säger jag bara. Ska det vara så svårt att ha koll på några elektroniska skyltar? Nåväl, nästa gång ska jag ha med mig 45 tidtabeller så jag vet exakt vad som går och inte går.

---

Jobb mån-tis-ons-tors. Inget avancerat, bara se på film i princip. Lagom avslutning på årets plötsliga kometkarriär inom skolväsendet.

---

Ingen stor marginal, vilket ger hopp indeed.. But why are the good ones always taken?


Annie Lennox - Into the west


Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback