Vi är barn av vår tid

Det är både plus och minus med att bli vuxen. Fast det är klart, helt vuxen kommer jag aldrig att bli - det vore ett misslyckande. Den dagen jag tappar allt barnasinne, den dagen är Richard död. För tänk vad tråkigt det skulle vara om man bara såg på allt med vuxna, allvarliga, tråkiga, kritiska ögon. Inga utrymmen för humor, lek, skoj. Brr.. De människor utan ett glatt barn inom sig kan inte vara några lyckliga figurer..

Anledningen till att jag kom in på detta ämne var att jag kom att tänka på ett visst tema till ett barnprogram med Gösta Ekman som berättare (och rappare):





Nu nalkas hemfärden efter en rätt skön dag på jobbet. Inte alltför mycket stress och ständigt trevliga arbetskamrater att samtala med.

För jag är faktiskt Richard, som inte vill va stor!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åhååå, det där programmet har jag sett :D Och jag måste hålla med dig. Att vara barn är skitkul, och det kommer jag att fortsätta med tills evigheten är slut :D Tjohejj!



Förresten, hur har din sommar varit :)?

2009-08-16 @ 01:12:11
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback