"-Lilly! Tala om för honom att detta är en bil! -De e en bil!"

Snart in till stan och lämna Linus samt besöka tandläkaren...usch! Varför usch? Jo:
Tandläkarskräck: 0%
Tandläkarkostnadsskräck: 100%
Kan de inte bara låtsas att jag är typ yngre och får gå gratis -.-
Det är inte hela världen, jag vet, och jag är långt ifrån bankrutt, men ändå. Man ser pengarna minska och flyga åt alla möjliga håll när man vet vart man vill att de ska gå egentligen. CSN-lånet är värsta boven i dramat. Typ en trissvinst med 25.000 i månaden i 25 år hade inte suttit illa kan man väl säga! Men då måste man köpa trisslotter också, vilket är en mindre bra investering för en arbetslös om det är nitlotter alltihop. Å andra sidan kan man hävda att det mesta man köper är dåliga investeringar isåfall;
- En öl: gott! Men såväl onyttigt som onödigt egentligen. Lyxvara.
- Tidning: intressant, men nätet funkar lika bra, alternativt gratis metro. Lyxvara.
- Godis/glass mm: gott, men onyttigt såväl som onödigt och jag har ändå slutat med att äta så'nt till 98% så..
- Allt som är roligt och kostar pengar; typ fotbollsmatcher, uteställen, skivor, bowling, whatever: kul, men också lyxvaror egentligen.

Men allt ovanstående vill man kunna unna sig det är det som är grejen!

Nåväl, sen vill man ha en bil till sommaren också, hoho..det får man väl se sig i stjärnorna efter. Iallafall en som man egentligen vill ha, och nöja sig med nåt som är i typ halva prisklassen från vad man tänkte sig från början. Men märk mina ord: det blir INTE, jag upprepar, INTE en gammal jefla Golf! Inget ont mot de som har en sån, men det är verkligen en av de fulaste bilar jag vet..

Näe göra sig i ordning låter bra. Lyssna på musik i bilen blir typ höjdpunkten på da'n.

Över und out.

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback