Bollen är rund!

Äntligen är Allsvenskan avsparkad och igång! Längtan är över och att det är Elfsborg-Hammarby som är den match som visas på TV är inget jag lider av. Kan inte påstå att jag har några speciella känslor för endera laget, men det är inte det som är grejen. Allsvensk fotboll, fotboll från sitt hemland, är alltid speciellt och det jag föredrar framför alla andra ligor, till och med Champions League (så länge inte IFK Göteborg är med). Det enda jag hellre ser på än Allsvenskan är landslaget, men det är liksom i en klass för sig.

Vem vinner då i år? Förhandstipset från mig är nästan lika självklart som tråkigt. Elfsborg har såpass bred trupp och klasspelare att de bör plocka hem guldet. Kan dock alla ungdomar i IFK palla trycket under en hel säsong och Thomas Olsson få vara skadefri så kan vi mycket väl plocka hem guldet hit till Götet.

Nu ska jag åter vända blicken mot TV:n denna vackra vårdag som jag redan tillbringat stor del av på altanen, solandes.

Uppdatering minuterna efter ovanstående skrevs: Hammarby gjorde just 1-0. Inget som ändrar mitt tips om Allsvenskans vinnare, men shit vilket snyggt mål av vänsterbacken (!) Emil Johansson. Internationell klass tveklöst.

Kommentarer
Postat av: maria

Jag bad om ett rakt svar nyss, och nu sitter jag här och bölar. Himla skitbajskorvkillar!! Utstrålar jag ingenting ni skulle kunna tänka er eller?!

2009-04-05 @ 22:39:08
URL: http://amria.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback