About me now

Berätta tre saker som människor skulle bli förvånade över att veta om dig?
-
Jag tycker Family Guy och Scrubs är två extremt överskattade serier.
-Jag gillar att ge massage. (Just ask me! :)
-Även de mest normala, lugna människorna har nå'n liten twist ;) Haha..

Vilka egenskaper vill du helst se hos andra?
Humor, lojalitet, ärlighet, omtanke, ömhet, romantik, och barnasinnet kvar.

Hade du något smeknamn när du gick i skolan?

Nope, aldrig ett enda..eller jo, "Björkman" (efternamnet) blev det fram mot slutet av gymnasiet.

Hur var du som barn?
Ganska livlig. Lite teaterapa. Motsatsen till idag kan man säga, förde en del oväsen på dagis och var väl inte alltid en ängel, men det var inte dagisfröknarna heller ;) Lugnade ner mig ju äldre jag blev och på högstadiet var jag helt motsatsen. Extremt lugn och snäll :). Idag bor teaterapan inom mig och kommer inte fram så ofta som den borde.

Vad tycker du om fildelning?
För. Artister borde inse att deras musik sprids bra mycket mer nu än vad den hade gjort utan fildelning. De kan tjäna tillräckligt på livespelningar ändå för att överleva om de förtjänar det.

Varför bloggar du?
Ingen direkt anledning, för att fördriva tiden? Sen är det la kul om nå'n tycker det är intressant att läsa också :)

Betyder kärlek mer för dig än vänskap?
Går änna hand i hand. Jag älskar alla mina vänner.

Vad kan man leva utan?
Mycket? Det räcker med mat, husrum och människor du tycker om egentligen. Jag är inte mer kräsen än så... Kärlek och vänner är det viktigaste.

Vilket är viktigast hos din partner?
Återigen: Humor, lojalitet, ärlighet, omtanke, ömhet, romantik, och barnasinnet kvar. Att hon är söt är ett ganska stort plus också :)

Har du funnit Harmoni i ditt liv?

Inte än.

Hur ofta lagar du mat hemma?
Inte lika ofta nuförtiden (tvingats flytta till föräldrahemmet igen) men när jag pluggade i Falun var det nästan varje dag.

Vad skulle du göra med ett friår?
Resa. Bara sitta hemma får man ryck av efter en månad.

Vilket lands matkultur tycker du bäst om?
Uj, svårt...men kinesiskt eller grekiskt är aldrig fel!

Hur svarar du i telefonen?

"Hallå, det är Richard!"


Är du pinsam på fyllan?

Oftast inte. Nå'n grej nå'n gång, men bannemig inte ofta.

Vilken var din första konsert?
Ööh...minns inte! Var på en Markoolio-konsert för lääängesen (A)..kan ha varit den.

Hur ser folk dig?
Humoristiskt, snäll, omtänksam, lojal. Dålig på att minnas datum :P

Människa som gör dig enbart ledsen?
Finns nog ingen så'n. Kan inte komma på någon.

Människa som gör dig enbart glad?
Chevy Chase, Chandler, Groucho Marx, Peter Rangmar t.ex. :P

Värsta känslan?
När någon är falsk, inte menar det den säger, leker med ens känslor.

Favorit tv-program?
Genom tiderna antar jag? Vänner (och Fawlty Towers, Lost, Heroes, Mr. Bean, Macken, Simpsons, m.m.)

Hur ser en perfekt ledig dag ut för dig?
Längesen jag hade en sådan. En som man spenderar med sin flickvän. Börjar med att ligga och bara mysa i sängen, kanske frukost i sängen, sen gå ut en promenad och prata. Därefter komma hem och titta lite på tv kanske, laga mat tillsammans, dela på en flaska rött. Framåt vad kvällen lider så blanda några goda drinkar och ligga och mysa framför en film som flickvännen valt. Sist dra sig mot sängkammarn..(eller vart som helst i huset ;) Tjaa, nå't sån't? :) Alternativ till filmen är ett bad tillsammans. Alternativ till promenad och tv-tittandet är gå på stan :)

När grät du senast?
Till filmen "Notebook" för några veckor sedan.

Är du vidskeplig?
Inte direkt. Men har en liten sak för mig att jag alltid blåser ur ett glas när jag tar det i köksskåpet för att det inte ska ligga nå't damm i...haha. Bara reflexmässigt.

Vad skulle du vilja ändra i ditt liv om du fick ändra på vad du ville?
Att inte vara singel mer, samt ha ett välbetalt jobb som jag gillar.

Skulle du vilja vara med i kungafamiljen?

Jovars, men då som en kusin eller något roligt adlig (Baron Björkman låter väl inte fel? :)

Vad har du alltid velat göra men aldrig vågat?
Vart med på teaterföreställningar i olika sammanhang, samt vara med i ett band som sångare.

Vart går din drömresa?
Nya Zeeland och Australien

Vem är ditt drömragg?
Tuva Novotny


När blir man vuxen?
Jag hoppas aldrig

Vill du säga förlåt till någon?
Nej

Vem är din hjälte?
Alla som bryr sig om andra. Alla som inte skadar andra, vare sig det är genom stölder eller att ljuga.

Vad tror du på?
Att tiden läker alla sår.

Vilken dokusåpa skulle du helst vilja vara med i?
Robinson, så att man verkligen får göra något (plus att man får en snygg solbränna gratis). Hata latsåpor som Paradise Hotel eller Big Brother.

Vad skulle du helst vara - snygg eller lycklig?

Om jag är lycklig betyder det att jag har en flickvän som älskar mig för den jag är. Om nå'n annan ogillar mitt utseende skiter jag fullständigt i.

Vad är lycka?
När man känner kärleken runt omkring sig och vet att man är älskad, samt då man skrattar så man gråter.

Vilka personer beundrar du?
Mina vänner och min familj.

Vem var din första kärlek?

Beror på hur man ser det. Men jag räknar inte dagis- fritids- och låg/mellanstadiekärlekar, så då var det Emilia 2005-2007.

Vem har makten i ditt liv?

Jag.

Har du någon dold talang?
Tjaa...massera som sagt! Sen sjunga. Kyssas har jag hört..

Har du mobbat någon?
Aldrig. Om man inte räknar typ att säga att nå'n artist suger? :)

Vilket djur skulle du vilja vara?
Panter. Mörk, snabb och mystisk.

Har du någon fobi?
Nope. Mörker och höjd när jag var yngre, men höjden är helt väck. Mörker är mer lite småotäckt.

Vad är det pinsammaste du gjort ?
Ingen aning. Minns flera incidenter, men ingen jag kan ranka som den värsta.

Har du snattat någon gång?
Dessvärre. Ung och dum helt enkelt.

Märkeskläder eller secondhand?

Det som är snyggt. Märke skiter jag i.

Liknar du en kändis?
Inte i mitt tycke. Nick Cave sa en en gång, men tycker ej det.

Är det ok med vita lögner?
I regel, ja

Hur många timmar sover du per natt?

Runt sex. Alldeles lagom. Sover jag mer blir jag skitseg.

Det här får mig att bli alldeles vansinnig...
Utnyttjande av barn och våldtäkter.

Bästa låten i världen?
Jag kan omöjligt välja en enda. Men en het kandidat har alltid varit "Calleth You Cometh I" med The Ark

Det här vill jag bli när jag blir stor
Tonåring? :P Nej, men vill familj :)

Detta skulle jag vilja prova på
Fallskärmshopp, flyga flygplan, gå på månen, spela i en pjäs, sjunga i ett band.

Den här personen skulle jag vilja kasta en tårta i ansiktet på...

Bush. Han kan behöva nå't sött.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Här kommer några jättebra tips till dig! Du får självklart poäng direkt genom att bli medlem genom mig.

Nr 1. Här samlar du enkelt ihop poäng och får välja presentkort i valfri affär:

http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=33889



Nr 2. Lika enkelt att samla poäng på denna sida, om inte enklare :D Här får du

presentkort på Kicks.

http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=57223



Nr 3. Kanske den enklaste sidan att samla poäng på och få hem gratis presentkort från

H&M eller Gina Tricot.

http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=219



Nr 4. Här samlar du pengar istället för poäng som du enkelt och gratis för över till ditt konto när du är nöjd.

Superenkelt att komma upp i stora summor!

http://pengargratis.se/?r=2746



Nr 5. Här samlar du ihop poäng en poäng som ger dig valfria gratissaker. Kanske den enklaste sidan. Jag själv har beställt

en soda streamer och en digital kamera. Det enda du behöver göra är att värva några medlemmar, som i sin tur endast behöver

samla ihop till 1 enda poäng.

http://www.gratisgen.se/?ref=91745



Säg till om du behöver hjälp med något!



Ha en fortsatt fin dag och sköt om dig!



MVH Jozzan på http://jucismacker.blogg.se

2008-10-17 @ 21:33:02
Postat av: Bea

Kolla gärna in min blogg :)

2008-10-17 @ 21:39:04
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/
Postat av: Pjiter

Berätta tre saker som människor skulle bli förvånade över att veta om dig?
- Jag är en rätt evil person när det behövs
- Jag tycker kakor är överskattet
- Jag har haft typ 20 bloggar i mitt liv

Vilka egenskaper vill du helst se hos andra?
Ärlighet, Trevlighet och Givmildhet

Hade du något smeknamn när du gick i skolan?
Ståhlis framförallt

Hur var du som barn?
Söt säger folk att jag var. Annars var jag inte jätteaktiv

Vad tycker du om fildelning?
Positiv i grunden, men billiga möjligheter att lösa det som Spotify är ännu bättre

Varför bloggar du?
Jag bloggar inte

Betyder kärlek mer för dig än vänskap?
Det beror la på vem och vad och hur.

Vad kan man leva utan?
Rätt mycket. Laktos till exempel

Vilket är viktigast hos din partner?
Humor, ärlighet, omtanke, och även en viss mån av utseende

Har du funnit Harmoni i ditt liv?
Tillfällig harmoni ja.

Hur ofta lagar du mat hemma?
För mycket fm. För lite matlagning hemma.

Vad skulle du göra med ett friår?
Med ekonomiska medel så mycket resande, men även umgås med folk man inte hunnit umgås med på senare tid

Vilket lands matkultur tycker du bäst om?
Medelhavsinspirerat. Blanda lite norditalienskt (kalv, lamm) med grekiskt.

Hur svarar du i telefonen?
Beror på vem det är, men oftast "aa, hallå"

Är du pinsam på fyllan?
Nä, inte pinsam direkt. Blivit bättre med åldern.

Vilken var din första konsert?
Säkert Mora Träsk.

Hur ser folk dig?
Fråga inte mig, fråga dom. Jag tycker inte om o bedöma mig själv, men avslappnad och rätt rolig tror jag. Rätt snäll också, hoppas jag.

Människa som gör dig enbart ledsen?
Enbart ledsen, nej.

Människa som gör dig enbart glad?
Jadu, enbart glad är det inte många som gör en. Eftersom vänner-theme spelar i bakgrunden så svarar jag Monica, Rachel, Chandler, Ross, Phoebe och Joey

Värsta känslan?
Att ha svikit andra personer genom att inte räcka till när vet att man kunde gjort mer.

Favorit tv-program?
Oj, det finns många. På spåret är bra.

Hur ser en perfekt ledig dag ut för dig?
Eh, det beror helt på situation. Som student behöver man inte riktigt slita ut sig. Så en väldigt aktiv dag, umgås med vänner, god mat, humoristiska samtal och en öl eller två.

När grät du senast?
Jag har rätt svårt för att gråta publikt. Men det var nog i våras till nån serie/film

Är du vidskeplig?
Nycklar på bordet.

Vad skulle du vilja ändra i ditt liv om du fick ändra på vad du ville?
Färdigstuderad, bra jobb, trevlig (egen) lägenhet och en respektive

Skulle du vilja vara med i kungafamiljen?
Nej. Jag skulle kunna mig en kväll med prinsessan madeleine.

Vad har du alltid velat göra men aldrig vågat?
Jag har inte avstått något för att jag inte vågat, men hoppa fallskärm kanske.

Vart går din drömresa?
Syd- och latinamerika.

Vem är ditt drömragg?
Åh, det finns många. Hayley Williams för att svara nåt annat än tuva

När blir man vuxen?
Man blir inte vuxen, man blir mer ansvarstagande.

Vill du säga förlåt till någon?
Nä, inte som jag inte redan har gjort.

Vem är din hjälte?
Jadu, hjälte... Min morbror var lite utav en hjälte.

Vad tror du på?
Inte människor längre iallafall. Tror på att göra det bäseta av situationen

Vilken dokusåpa skulle du helst vilja vara med i?
Robinson.

Vad skulle du helst vara - snygg eller lycklig?
Lycklig

Vad är lycka?
Att vakna upp glad med ett liv man trivs med och vilja ta ett skutt ur sängen.

Vilka personer beundrar du?
Jag beundrade min morbror. Folk som försöker sprida positivt fast saker inte alltid är positiva.

Vem var din första kärlek?
Första riktiga? Lisa.

Vem har makten i ditt liv?
Jag.

Har du någon dold talang?
Jag är rätt bra på att laga mat.

Har du mobbat någon?
ICA-Stefan? ^^

Vilket djur skulle du vilja vara?
Varg, del av en flock men ändå en ensam...varg?

Har du någon fobi?
Ormar, på senare år skräckblandad förtjusning för höjd.

Vad är det pinsammaste du gjort ?
Somna naken på toalettgolvet på fyllan... Tror jag

Har du snattat någon gång?
Godis när jag var typ 10-12

Märkeskläder eller secondhand?
Det spelar ingen större roll, men märkeskläder brukar generera bättre kvalité

Liknar du en kändis?
När jag var ung snygg sa folk att jag var lik håkan när jag hade hatt på mig.

Är det ok med vita lögner?
Det beror helt på.

Hur många timmar sover du per natt?
sju-nio

Det här får mig att bli alldeles vansinnig...
Det... Ska jag inte gå in på för då blir jag förbannad o kastar en mugg i huvudet på dig.

Bästa låten i världen?
Det finns allt för många för att välja en, men 747 kanske.

Det här vill jag bli när jag blir stor
Hitta harmoni i livet

Detta skulle jag vilja prova på
Väldigt mycket, kliva in på en fullsatt fotbollsstadion och slå en straff.

Den här personen skulle jag vilja kasta en tårta i ansiktet på...
Knugen

2012-09-27 @ 01:48:03

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback