Fredag, alltid med festlig stämning!

Det spelar egentligen ingen roll om man är arbetslös eller vad som sker, fredagar känns det ändå alltid mys, fest eller bara allmänt gött.
 
Snart blir det mat och sen en liten bärtz eller tre på det. Och musik strömmar givetvis igenom öronvalven.
 
Detta inlägg blir också en form av testinlägg. How so?
Jo, Facebook är ju i ständig förändring. Förr fanns ett överflöd av applikationer och modereringar man kunde göra, men sen har det blivit alltmer strikt, begränsat och storebrorsaktigt (bara en sån sak som att default-läget är "Topphändelser" och att det inte går att bestämma att "Visar de senaste händelserna" ska vara default..).
I förändringsprocessen har vissa appar försvunnit, blivit svåra att hitta eller helt enkelt inkompatibla med Fb.
Två av dessa grejer är kopplingen mellan Fb och min blogg samt kopplingen mellan Fb och mina filmtipskommentarer.
 
Vad gäller filmtipskommentarerna började det som inkompatibilitet och numer finns inte appen överhuvudtaget längre.
I bloggfallet försvann appen tydligen helt bums och jag har ingen aning om hur länge det varit så. Kom att tänka på det först igår och hörde från föräldrarna att de inte kan komma ihåg senast de såg mina inlägg på Fb.
Då gick jag in här på blogg.se bland inställningarna och såg att, bannemig, det ska gå att koppla samman från bloggen till Fb. Så.. nu ska det vara gjort.
Bara att se om det funktionerar efter att jag publicerar detta inlägg!
 
Inte för att jag sätter nån jätteprestige i att synas, men det är ju alltid kul när saker fungerar och de som läser ibland kan få se lite snabbare att det har uppdaterats.
 
Nå, fredag var det. Nu kör vi!
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback