Gardening

Igår stod sisådär två timmars trädgårdsarbete i en av våra släntrabatter på schemat, "Bara för att man är arbetlös är man inte sysslolös. Trädgården rensar inte sig själv!" var ungefär de tankegångar jag hade.
Det är aldrig fel med frisk luft. Det var mycket lös mossa att lätt krafsa undan, men även en hel del som man fick hacka bort likt en guldgrävare i Klondike. Det enda guldiga jag hittade var dessvärre ett myrbo med en massa sömniga små brandgula rackare som raskt fick en salva myrmedel över sig.
Gårdagens hackande tar ut sin rätt idag och högerarmen känns som den varit i en liten fight (gissar jag, jag har inte slagits med någon sedan jag var liten).

Nu när man är arbetslös/mellan två jobb/arbetssökande så får man fylla sina dagar med annat som aktiviteten ovan. Än så länge känns det dock lite som att jag har tagit en semester efter den intensiva sista perioden hos förbundet.
 
Har aldrig haft något problem med att göra ingenting och bara dra, men jag var ännu "bättre" på det förr. Numer vill jag gärna ha fler saker att göra och fler saker inplanerade att se fram emot.
Saker att se fram emot just nu är exempelvis Håkan-konserten i sommar och sommarn i sig (grilla!). En annan sak är Allsvenskan som närmar sig med stormsteg. Och vi får inte heller glömma VM i sommar, naturligtvis!
 
För mig spelar det ingen som helst roll att Sverige inte är med i VM, ur ett rent "Ska jag se mästerskapet eller ej?"-perspektiv. Visst blir det inte alls samma nerv som när ens hemmanation är med, men jag älskar ju fotboll i stort så det finns hur mycket annat godis som helst att se fram emot. Tyskland, Belgien, Spanien och England är de nationer jag ser fram mest emot att få se. Allra mest håller jag givetvis alltid på Tyskland med tanke på mina familjekopplingar dit.
 
---
 
Idag då? Ska dammsuga lite om en stund. Sen sticker vi ner till sommarstugan ikväll och hälsar på broder.
Några öl, gött häng med familjen och schlagerfinalen. Det är en prima helg i mitt tycke :)
 
 
Står du som jag, på din balkong och vilar i kaoset som var?
_

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback