Gnäll

När jag blir sjuk blir jag grinig och bitter.
 
Dagens gnällanden:
 
  • Sarah Dawn Finer blir tydligen julvärd. Örsch. Mysfaktor noll.
  • Shirley Clamp har dykt upp i ett antal undehållningsprogram på sistone. Människan är en av de mest störande momenten i underhållningsbranschen.
  • Hade just en konversation med mor och far om dagens konsumtionssamhälle. De tycks tro att ju mer nyproducerade saker är, desto bättre är de. De tycks ha missat att man förr mer försökte göra produkter med kvalité och idag medvetet gör produkter som ska ha en viss livslängd så att vi sedan måste köpa reservdelar eller helt nytt och göda marknadens giriga profitörer.
  • Så mycket bättre är ett program där jag endast ser framträdandena. I dessa korta musikklipp hinner man med att se en orgie i dåliga klippningar från producenternas sida. Sekvenser som används mer än en gång under låten bara för att de ser bra ut och sekvenser som slängs in där folk klappar takten eller mimar med i låten fast det uppenbart inte är från rätt tillfälle då taktklappandet är i otakt och mimandet inte stämmer överens med sången som hörs. Det var bättre förr, det var det. Så mycket bättre.
  • Jag får inte grubbla. Det är inte bra att grubbla för mycket i vanliga fall, men när jag är sjuk är det extra dåligt eftersom mitt humör är i botten. Alltså är det bäst att avstå i att grubbla då det annars enbart kommer leda till grinigare tankar än de jag redan har. Att grubbla ligger dock i min natur och om jag inte får grubbla måste jag hitta något annat att fylla grubbelhålen med. Problemet är att jag ju är sjuk så jag inte vill hitta på något. Moment 22. Musik och film är väl det närmaste jag pallar fylla tiden med. Att tänka på skola är det sista jag vill göra.
  • Jag vet inte vad jag vill se för film. Eller jo, Hobbit-filmen, men den är det inte dags för än. Och Tarantino-filmen likaså.
  • Har en obehaglig känsla av att såväl Kodjo som Gina kommer vara med i musikhjälpen i år samtidigt som Timbuktu för första gången hoppar av. En orgie i griniga suckar kommer då att flöda från min mun.
  • Skoltiden börjar kännas över på allvar med ungefär ett halvår kvar. Jag vill ha ett jobb bums och komma vidare i livet. Det känns dags.
Nå, det får väl vara bra så. Inte gnälla hela kvällen inte ;) Men det fördrev tiden några minuter, prima!

Kommentarer
Postat av: Carl-Filip

Ska tänka på klippningarna på så mycket bättre nästa gång det går. Jag är ju stort fan av programmet, men första säsongen var ändå så mycket bättre än vad det är nu...

Svar: Magnus Ugglas Olle Ljungström-tolkning var grymt bra!
Richard

2012-11-13 @ 18:34:08
URL: http://www.echoesofmythoughts.com/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback