Jobba, jobba, jobba

Okej. Vakna på eftermiddan och skriva fotbollsuppgift. Eller..

..nahepp, klockan gick visst några timmar från uppvaknandet och inget har hänt mer än att jag kollat på konståknings-VM:s kortprogram för damerna (ja, jag tycker konståkning kan vara kul att kolla på) och läst lite inför Allsvenskan.

Kommer komma igång med skrivandet om några timmar troligtvis. Och ni vet vad som gäller, när väl Richard kommer igång så händer det saker.


Saker som jag borde gjort på senare tid som inte blivit av:

- Diskat
- Dammsugit
- Skrivit fotbollsuppgiften
- Hämtat ut biljetterna till resan i helgen (inget brådskande men brukar tycka det är skönt att ha dem i handen i god tid)
- Spanat in vilka böcker som gäller till nästkommande kurs
- Läst lite inför kommande online-tentan nästa vecka

Saker som jag faktiskt har gjort på senare tid:
- Fått iväg studenttidningen till tryck (skrivit artikel, korrläst, planerat med layoutarna etc.)
- Arbetat vidare med Utmärkt Förening och besökt några föreningar
- Tvättat
- Redigerat artiklar för Insajd
- Tagit hem tre raka ligatitlar och tre raka cup-guld med PSV i konkurrens med Peters Twente och Fredriks Ajax (okej, inte något fantastiskt i verkliga livet, men ändå något nice att bli glad själsligt av och få känna segerns sötma)
- Känt något igen, om än vagt, men ändå känt något om ni förstår hur jag menar, det var inte igår
- Blivit mer aktiv fysiskt med mina armhävningar, bakvända armhävningar, situps etc. Mycket bra för både kropp och själ ska sägas, lagom är bäst dock och den dagen kommer aldrig komma då ni ser mig vara ute på långa löprundor i ottan
- Blivit mer positivt inställd i allmänhet och skiter hellre i att kommentera på något jag inte gillar, det är bara om det är något verkligt galet jag säger något, tjänar inget till att gnälla på småsaker, tar bara onödig energi
- Läst åtminstone lite till fotbollsuppgiften
- Betalat räkningar
- Skickat intyg om att jag pluggar och har rätt till fortsatt studentboende


Jahaja, jag har alltså gjort mer saker än jag inte gjort saker. Det var ju bra!

Faktum kvarstår dock att jag gärna såg att lägenheten diskade och dammsög själv. Jag menar jag tvättar ju och lagar mat så då borde det väl vara rimligt om lägenheten också hjälpte till lite..? Bah. Ingen jämställdhet här inte.


Okej, yttepytte överdrivet, men.. vissa dagar så ^^


Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback