Julfet

Har gått upp några kilon. Det är ju liksom så det blir när man firar jul. Maten och godiset och ölen bara kommer och slinker ner i ett jehu innan man ens hann fatta att munnen öppnade sig och magen hämningslöst ropade "Ja tack för bövelen!"
 
Inte för att jag är speciellt tjock, definitivt inte, mer lite "mysmage" som en tjej så trevligt benämner det, men när jag kommer upp till Falun igen blir det motsatsen till julens frosseri. Det blir istället soppor, boxningshandskar på och viktras som ska stå i fokus. Kommer vara mycket segt i början, men det är som med alla saker man är småberoende av, bara man håller sig ifrån det och kommer över första tröga kullen så lutar det mer nedåt sedan.
 
Mitt vardagsrum ska, förutsatt att inget nytt hjon tar över Joels halva av lägenheten, förvandlas till kombinerad träningslokal och musikrum, lite så. Musikrum i den mån att jag ska gräva fram min saxofon och börja spela lite mer. Bra för både musikalisk själ och lungomfång.
 
Det blir nytt år, nya tider helt enkelt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback