Kräftskiva på G - En sammanfattning av sommaren

Vid sextiden sådär så brakar det som vanligt loss med kräftskiva för att markera att sommaren i Olofsbo är på väg att ta slut.
 
Hur ska man då sammanfatta denna sommar? Ptja, med lite korta statements.
 
 
Nyttiga veckan: Inleddes officiellt under road tripen då vi istället för att laga mat till lunch själva som det var tänkt istället käkade lunch som kebab och pizza varje dag istället.
 

När vi kom hem blev det bara smånyttigt de stunder som föräldrar gjorde mat. I övrigt fortsatte levernet och nyttiga veckan blev utan slut.
 
 
 
 
 
Fm till förbannelse: Inte nog med att jag pysslade med fm stora delar av våren med herrar Sinander och Ståhlbrand. Erik var mäkta fm.sugen när man kom till Olofsbo. Nog för att man gillar fm och att vi spelar det varje sommar, men i år var det till överdrift. Sommaren försvann typ.
 
Sportens sommar: Först försvann juni helt p.g.a. EM, sen började plötsligt OS. Däremellan kördes som sagt fm. Nu när allt är över så börjar Premier League och allt annat. För egen del fick jag nog en muskelbristning i baksida lår när jag lagom otränad spelade fotboll, samt att jag gjorde min uslaste runda golf hittills i livet.
 
Den osociala sommaren:Inte för att man brukar hänga med tusentals personer på somrarna i vanliga fall och ska man vara ärlig så har jag umgåtts en hel del med både min och Eriks familj, men utöver det så har det varit ganska dött. Inga spontana fester, ingen kräftfestival, inga nya bekantskaper. Det enda nya är väl att jag äntligen lärt mig hur en granne längre ner på gatan ser ut och börjat heja på henne. Fun fact: hon hejar verkligen bara på mig, inte på någon annan jag känner.
 
I nykterhetens tecken: Godtemplarna skulle varit relativt stolta över mig denna sommar. Utöver någon öl till EM och liknande så har det här varit den sommar som jag partat minst sedan man började intaga alkohol någon gång runt år 2001. Rätt skumt, men tillfällena har liksom bara inte uppstått, mycket på grund av fm ska sägas eftersom man inte vill vara packad när man kör det och råka fucka upp sitt lag, hohum..
Enda riktiga partytillfällena var första kvällen/natten i Fegen på road tripen (när jag var lagom bakis hela påföljande dag) och för en vecka sedan då jag propsade på att det var partydags för att sommaren sen var slut ungefär. Två jävla små gånger på en hel sommar. Fast det kanske kan väga upp den onyttiga kosten i övrigt i och för sig..
 
Sommarens märkliga hastighet: Det känns som att sommaren har hållit på i en smärre evighet, ändå är det en känsla av "Jaha, är det redan slut? Vart tog sommaren vägen??". Mycket märkligt I.
 
Den dyra sommaren: Ingen annan sommar har kostat så mycket som denna. Sure, mycket pengar gick åt till road tripen, men sen då? Det har varit tågbiljetter, en rakapparat, käk när föräldrarna inte varit här, en konsertbiljett.. men mer än det? Näe, det verkar som att det räckte. Plus en räkning för nästa hyra då.. Ska bli väldigt skönt när CSN kommer om sisådär åtta dagar eller nå't.
 
Sommarens märkliga känslor: Alla saker ovan har naturligtvis blivit som de blivit mycket för att jag själv velat det. Ändå är det med blandade känslor jag ser tillbaka på sommaren. Visst, jag fick en sista slapp sommar som jag ville med EM, fint väder, några sköna konserter, road trip och lugn och ro. Men samtidigt har det flera gånger känts som att något fattats, som att fler saker borde ha hänt, som att sommaren ibland gått om intet. Mycket märkligt II.
 
Tidens olika längtan: I våras längtade jag till sommaren. Nu när sommaren går mot sitt slut längtar jag upp till Falun. Inte till studierna, de kommer bli skitsega, men till umgänget och det egna livet. Tänk att man aldrig kan vara riktigt, riktigt nöjd. Små förändringar måste alltid finnas så att man inte tröttnar på allt.
 
 
 
Så, det kan väl räcka tycker jag. Ska även sägas att jag äntligen fått tillbaka min längtan efter filmens värld genom att så sakteliga ha börjat se några stycken igen. Ett tag var jag löjligt nog helt mätt på film. Not any more. Blir bio med Henke inom snar framtid.
 
Nu ska jag fixa i ordning på altanen inför kräftskivan. Hej hopp pillesnopp!
 
 
Med touch av sommaren

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback