Perfekt afton

Erkänner att det varit en del negativa tongångar här på sista tiden så det ska ändras på i detta inlägg.

Igårkväll var det uppåt värre då jag, Henke, Linus och Joel inledde med att sticka till Adas nära Backaplan och käka plankstek. Efter denna kulinariska underbarhet stack vi vidare via buss och spårvagn (första gången jag åkt spårvagn på säkert fyra år, blir alltid att man går istället i centrum) till Bergakungen. Där spanade Linus och Joel in "The Town" medan jag och Henke tog oss an dramat "Winter's Bone".
När filmerna var avklarade, ungefär samtidigt, siktade vi in oss på Ölrepubliken som Åhrman tipsat om på den oändliga tågresan. Efter en liten stunds letande hittade vi också stället och parkerade bakarna vid det enda lediga bordet. Mången nyupptäckt öl och mycket trevligt och roligt prat senare så var klockan hux flux dags att åka hem runt halv två-tiden för att inte missa sista bussen Kungälv->Diseröd.

Mycket nice kväll och perfekt avslutning på lovet. Imorrn bär det upp till Falun igen.


Winter's Bone - Linus, som redan sett filmen, målade upp den som typ värdelös. Efter att jag och Henke sett klart den hörde vi också spridda ungdomars röster med budskapen "sämsta film jag sett" eller "så tråkig". Javisst, om man gick in med inställningen att detta skulle vara en fartfylld drama-action-thriller så förstår jag om man blev besviken. Men går man in, som jag och Henke gjorde, med inställningen att det var ett drama och värderar aspekter som lysande skådespeleri, hög trovärdighet och utmärkta miljöer så var filmen absolut helt okej. Huvudrollsinnehavaren Jennifer Lawrence lär man få se mycket mer av framöver.
Visst var filmen ganska seg i några partier, men de andra aspekterna väger över och filmen landar stadigt på B B B.


Snart mat och sedan gårdagens "På Spåret". Toodles!

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback