Hemtenta - Mord eller Mys?

Såklart inget av dem! Sen när har en hemtenta varit mysig..? Nej, men seriöst, denna tenta blir helt okej om man jämför med vissa jag skrivit förut.
Visst, en hemtenta är en hemtenta och aldrig något man sitter och jublar över, men i mitt minne ploppar ständigt gamla hemtentan upp som jag hade i radiokursen vt -06 som blev 14 sidor lång. Den minns jag kändes tung. Och sen inte minst C-uppsatsen ht -07 (79 sidor, brr..) Ser man det ur den synvinkeln så ska det här nog gå bra. Trots att jag inte pluggat på över två år.

Nu har en timmes information om hemtentan börjat upp på Lugnet. Jag sitter hemma. Det är inte för att jag tror att jag är bättre än andra, jag känner bara inte för att höra på ännu en infostund om hemtenta när jag redan skrivit ett antal i mitt liv. Hade detta varit min första så hade jag definitivt varit där och lyssnat.


---


Jag har slutat känna mig enbart gammal, det gav liksom inget. Istället känner jag mig bara erfaren och rutinerad vilket är bra mycket skönare och givande. Jag kan hjälpa de som undrar om saker liksom, behöver inte själv gå och oroa mig. Ett inre lugn.

(Och nej, jag vet att jag inte är speciellt gammal egentligen, men har känt mig lite lillgammal farbror ett bra tag.)


---


Tvätta vid tre! Yeeeeyy!...Nejjj.. Äh, är inte så jobbigt egentligen, ville bara klaga ändå. Värre är det med den horribla disken som alltid förökar sig i köket. Disk är fan värre än kaniner.

Höres kanske senare eller imorrn när jag kommit till sans. Dödsparty ikväll, remember?



Döds


Inte fullt så döds, mer skrämmande

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback