Kjempegrejt!

Ett jäkla ringande här ibland. Inte illa att hålla koll på för en kille som så smått har telefonfobi. Ringde t.ex. en tjej från norska radion, NRK, förut. Norrmän/norskor låter ju alltid så glada och det var inga problem alls att förstå, men man det är ju inet man är beredd på att det ska ringa in folk från utlandet också. Dessutom när jag får frågor om saker jag egentligen inte har stenkoll på men beslutar om iallafall. I det här fallet ville hon ha hit en gäst som skulle sitta i en studio och prata från den till radion i Norge. "Visst!" sa jag "Det ska vi ordna." Och så blev det också. Spännande grejer man får vara med om att styra upp :) Och i morse var det en tjej som sjöng barnvisor som var med i morgonprogrammet. Så äntligen fick man lite nytta av alla timmar i Faluns studio. Förvisso användes inte optimala mickar, utan studiomickarna, men det blev ändå förvånansvärt bra ljud måste jag säga. Hade det varit fler musiker än henne hade det kunnat bli krångligt, men en person med gitarr och sång är inga problem.

Återstå att se om jag lyckas med gästen som ska till NRK sen. Framåt två är det dags, men det ska inte vara några problem. Kniper det är det ju bara att ringa min teknikerkompanjon som för närvarande är ute på vägarna med HF-reportern.

Nu blir det lunch. Eller en improviserad rättare sagt eftersom två finfina färdigbredda mackor undvek mitt minne och pakethållare och retsamt ligger kvar hemma på köksbänken.
Knäckebröd är nyttigt har jag hört -.-

Kommentarer
Postat av: Carl-Filip

Fan, låter ju som ett riktigt nice jobb!

Hade vart kul å höra lite på din radiokanal, via internet om inte annat. Vad heter den?

Låter som om du trivs också. ;oP

2009-07-12 @ 13:31:05
URL: http://echoesofmythoughts.blogspot.com

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback