And sometimes you close your eyes and see the place where you used to live

Sol! Solen flödar! Tänk er, plötsligt känns snötäcket som var här så sent som under min halvfrivilliga orientering som ett minne blott. Det sorgliga är ju att det bara är februari fortfarande och mer snö har fortfarande stor chans att komma.. Skönt iallafall att kunna ta en promenad och få användning för solbrillor. Det var sannerligen inte igår.

Imorrn melodifestival, ikväll..well, vad vet jag? Går det nå't värt att se idag?



Bara för att jag identifierar mig lite halvt med texten.

Tredje "delen" i diktserien nu.

Ett
Två
Tre
Och sen?
Ska det fortsätta räknas?
Eller räknas ingenting längre?
Fattar inte
Kanske låter det simpelt,
men det är svårt
Vet inte om detta gör det bättre
Plötsligt känns det inte så
Om man skulle flytta allt,
blev det bättre då?
Ett
Två
Inte tre...

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kossgudinnan, tack! Jassu, där ser man.. du pussar på affischer med heta människor på? Jag vet! Det är ju det som får den att verka så jeeela rolig. Måstemåstemåste åka den. Ja, det är den enda nackdelen.. och att det är så många platser i varje vagn att man blir tvungen att åka med folk som man inte känner, och som också troligtvis kommer spy ner alltihopa... det är det jag fruktar.

2009-02-27 @ 17:52:21
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/
Postat av: Sofia

Den där låten är väldigt bra förresten!

2009-02-27 @ 17:52:40
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/
Postat av: Pjiter

Vidoklippet har tagits bort av användaren tyvärr... Men vilken text är det du känner igen dig i?

Svar: Samma som rubriken ;D
Richard

2012-09-27 @ 02:13:45

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback