Tid, du är dig inte lik

I förrgår var jag och kollade in maskinrummet i biografen här i stan för ett eventuellt extrajobb där. Men efter noga övervägande igår så kom jag fram till att det helt enkelt inte vore rätt varken mot mig eller biografen att säga att jag kunde ställa upp, eftersom man aldrig kan garantera att ett heltidsjobb inte väntar runt hörnet. De tyckte jag gjorde ett bra intryck iallafall och det är alltid skönt att höra för självförtroendet :)

Vad händer annars? Mjaa, inte så överdrivet spännande mycket, letar jobb såklart, hoppas på att SR hör av sig, sjunger i duschen, somnar lagom sent, svär åt att snön ligger tjock nu istället för i December, undrar varför "Tjuren Ferdinand" visas på julafton. Lite så ungefär.

Avslutningsvis den andra av de där fyra dikterna jag skrev i höstas. (Jag har skrivit fler såklart, men dessa fyra var från samma tillfälle och hängde liksom ihop)

Jag kan inte låta bli

Det blir svårt att toppa dock,

men det är inte poängen

Poängen förresten,

varför hetsa?

Alla har ju vunnit ändå

Men jag vet, förlåt,

så enkelt är det inte

För mig finns bara en vinst

Ett ord som används alltför lättvindigt idag

Ni vet vad jag menar,

ni som är som jag.

Kärlek.

Där kom det ändå.

Ta in det,

och visa mig sen

Jag väntar på dig


//RB


Kommentarer
Postat av: Sofia

Svar: Haha, jodå.. du klassas fortfarande som man. Hm.. ja kanske.. jag har inte sett filmen än, så jag vet inte :)

Nej fyfasen för revolutioner... kan hålla med om att världskrigen är lite intressantare.. men historia över huvud taget är inte min grej ;p

2009-02-20 @ 23:54:27
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/
Postat av: Sofia

Haha, great för dig! Hm.. jag måste se den...

Jadu.. jag går ju naturnatur så du har helt rätt... är mer för matte och naturgrejer :) Svenska tycker jag om också :D

2009-02-21 @ 16:01:18
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback